Avatar billede ketchup Nybegynder
18. februar 2004 - 15:32 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Brug af Mysql og Resin

Hejsa...

Jeg er ved at lære at bruge min Resin server. Nu er jeg så nået dertil hvor jeg skal til at forbinde den med min Mysql database. Min database køre fint, da jeg normalt bruger den fra mine Java applikationer. Jeg skal så til at bruge den fra Resin. Jeg har så lavet en test jsp side, til at starte med. Den ser sådan ud:

<%@ page import="java.sql.*, java.util.*, java.io.*"%>
<%

  Connection connection = null;
  Statement statement = null;
  ResultSet rs = null;

  try
    {
      Class.forName("mysql-connector-java-3.0.10-stable-bin");
      connection = DriverManager.getConnection("jdbc:mysql://192.168.1.226:3306/test","root","");
      String query = ("Select name from user");
      statement = connection.createStatement();
      rs = statement.executeQuery(query);

      while(rs.next())
      {
        out.println(rs.getString(1)+"<br>");
      }
      rs.close();
    }
    catch (Exception e)
    {
      out.println(e+"her");
    }
    finally
    {
    try
      {
      if(connection != null)
        {
          statement.close();
          connection.close();
        }
      catch (SQLException s)
      {
      out.println(s.getMessage());
    }

%>

Mit problem er så, hvor jeg skal gøre af min driver. Min side ligger i C:\resin-3.0.6\doc. Har prøvet at ligge den der. Jeg har også prøvet at ligge den i C:\resin-3.0.6\doc\WEB-INF, og i C:\resin-3.0.6\lib men får den samme fejl."java.lang. ClassNotFoundException: mysql-connector-java-3/0/10-stable-binher" er så godt klar over at den ikke kan find min driver. Men hvad skal jeg gøre, for at den kan finde min driver?

Håber der er en der er kan hjælpe mig, med det

hilsen Ketchup.
Avatar billede arne_v Ekspert
18. februar 2004 - 15:41 #1
Class.forName skal kaldes med navnet på driver klassen - ikke navnet på jar filen.

Jar-filen bør ligge i C:\resin-3.0.6\doc\WEB-INF\lib.
Avatar billede arne_v Ekspert
18. februar 2004 - 15:41 #2
MySQL JDBC driver klasse er: com.mysql.jdbc.Driver
Avatar billede ketchup Nybegynder
22. februar 2004 - 19:08 #3
Tak, nu virker det :-)