Avatar billede misbruger Nybegynder
18. februar 2004 - 14:22 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Sløvt netværk på XP maskiner

Jeg har et lille opsætning i en workgroup. <- Bemærk

1 x Windows 2000 Server
4 x Windows 2000 Pro
3 x Windows XP Pro
------
1 x XP + 3 x 2K er forbundet med en 3Com Hub
2 x XP + 1 x 2K er forbundet med en CNet switch
1 x 2K server er forbundet med CNet switch'en
3Com hub'en er forbundet med CNet switch'en

Alle 2K maskiner kører fremragende.
Alle XP maskinerne er utroligt lang tid om at håndtere netværks resourcer.
F.eks.
- En simple "ping" command fra en XP, tager ca. 10 sekunder før den overhoved begynder
- XP maskiner 'time outer' ofte ved brug af netværks resourcer
Osv osv....

Alle XP maskiner er nye Dell maskiner (P4 2,4 Ghz - 512 MB ram)
Alle maskiner kører Auto-Negotiate, men både hub'en og switch'en understøtter Auto-Neg.

Hvad skyldes disse foruroligende problemmer med XP og dets netværks resourcer ???

Thanx
Avatar billede rarom Nybegynder
18. februar 2004 - 14:34 #1
hejsa. Lyder som et DNS problem. Prøv at undersøge om DNS opsætningen er rigtig på XP maskinerne. Bruger du DCHP? og i givet fald får Xp maskiner deres DNS opsætning derfra?
Avatar billede misbruger Nybegynder
18. februar 2004 - 17:26 #2
Hi rarom

DNS opsætningen er ens på alle maskiner, de tager alle brug af eksterne DNS server (ISP'ens dns servere)

Nej jeg benytter ikke dhcp.
Avatar billede misbruger Nybegynder
08. marts 2004 - 13:31 #3
Svar