Avatar billede delley Nybegynder
18. februar 2004 - 11:36 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

RMI i jar fil fejl

Hej,

Jeg er ved at udvikle min første RMI app. og sidder fast...

Jeg er nået dertil hvor jeg er ved at pakke det hele ned i en jar fil.

Mit problem er at når jeg prøver at starte min RMI server så kan den ikke finde mine IF, Stub og Skel filer der ligger pakket inden i jar filen.

Jeg bruger ikke noget pakke navn. Filerne AlarmMonitor.class (server), AlarmMonitorIF.class, AlarmMonitor_Stub.class og AlarmMonitor_Skel.class ligger alle i den samme mappe inden i jar filen (AlarmDispatcher.jar).

Jeg bruger følgende til at starte min server:
rmiregistry &
java -classpath=.:/tmp/alarm_monitor/AlarmDispatcher.jar  -Djava.rmi.server.codebase=file:///tmp/alarm_monitor/ -Djava.security.policy=security.policy AlarmMonitor

Det fejler med ClassNotFound AlarmMonitor_Stub.

Hvis jeg kopierer AlarmMonitorIF.class og AlarmMonitor_Stub.class til /tmp/alarm_monitor/ (samme sted som jar filen) så fungerer det fint...

Nogle forslag ???

Mvh

delley
Avatar billede arne_v Ekspert
18. februar 2004 - 11:51 #1
"Jeg bruger ikke noget pakke navn"

"AlarmMonitor_Stub.class og AlarmMonitor_Skel.class ligger alle i den samme mappe inden i jar filen"

hvis du ikke bruger pakke skal de ligge i roden af jar filen !
Avatar billede delley Nybegynder
18. februar 2004 - 11:54 #2
Det gør de også... :-) sorry - dårligt beskrevet...
Avatar billede arne_v Ekspert
18. februar 2004 - 12:01 #3
Er den jar fil i classpath for rmiregistry ?

rmiregistry -J-classpath -J/tmp/alarm_monitor/AlarmDispatcher.jar &
Avatar billede delley Nybegynder
18. februar 2004 - 12:31 #4
AHA!!!

Niks det var den ikke!

Har nu startet rmiregistry som du har beskrevet og det virker!!!

Tak :-)

Kan du ikke oprette et svar så jeg kan kaste nogle points i din retning...

PS: Ved du hvorfor rmiregistry skal have jar filen ?
Avatar billede arne_v Ekspert
18. februar 2004 - 13:51 #5
svar
Avatar billede arne_v Ekspert
18. februar 2004 - 13:51 #6
Ja. RMIregistr skal sende et objekt af stub type til client. Det kan den
ikke uden at kende stub typen.
Avatar billede delley Nybegynder
18. februar 2004 - 14:19 #7
Hmmm... det lyder logiskt - men jeg oplevede da jeg ikke havde pakket mine filer i jar og de lå i samme mappe, at jeg kunne "nøjes" med at starte rmiregistry uden classpath - og min server/client virkede...

Hvordan kan det lade sig gøre? kigger rmi automatisk i "current directory" efter Stub filer?

Tak for dine svar!

delley
Avatar billede arne_v Ekspert
18. februar 2004 - 14:22 #8
Ja - normalt er current dir i classpath automatisk.