Avatar billede sorba Nybegynder
18. februar 2004 - 09:27 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

Finde default browser i registreringsdatabasen inde fra forms

Er der nogen der ved, om man kan læse hvilken defaultbrowser en pc bruger - evt. fra registreringsdatabasen. Det skal kunne læses inde fra oracle forms.
Avatar billede trer Nybegynder
18. februar 2004 - 10:09 #1
Nemmeste måde er at slå op på .htm extension under HKEY_CLASSES_ROOT og læse hvad dens default type er (typisk htmlfile).

Så slår du op, stadig under HKEY_CLASSES_ROOT, på htmlfile og finder dens SHELL - OPEN - COMMAND.  Her vil være stien til dens executable.

I øvrigt - hvis du bare launcher en HTML fil - så vælger Windows automatisk brugerens defaultbrowser uden du behøver at gøre noget.  Det er fx det der sker når man dobbeltklikker på en .htm fil.
Avatar billede sorba Nybegynder
18. februar 2004 - 10:44 #2
Jo - men hvilken funktion/procedure bruger jeg til det?
Jeg villle gerne slå op
Avatar billede sorba Nybegynder
18. februar 2004 - 10:46 #3
Jeg prøver lige igen: Hvilken funktion/procedure skal jeg bruge? Jeg ville gerne læse i registry-databasen fra forms, men jeg kan ikke komme til at bruge Win_Api_Environment. Er der andre funktioner/procedurer der duer? Jeg har indtil nu ikke kunnet finde andre?
Avatar billede trer Nybegynder
18. februar 2004 - 10:50 #4
Desværre, så kan jeg ikke hjælpe.
Avatar billede bpuschl Nybegynder
10. maj 2004 - 10:33 #5
Hvis du skal læse fra registry skal du bruge tool_env.getvar(<regsitry string>,variabel til at holde returnværdi>). Prøv at søg på google for yderligere info.
10. maj 2004 - 21:29 #6
Sorba, lukker du ikke dette spm: http://www.eksperten.dk/spm/395259