Avatar billede php3star Nybegynder
17. februar 2004 - 21:54 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Er der nogen der kan loese den opgave til mig??

(Denne opgave er vigtigt for mig... derfor de points)

Fremstil en kogeplade som objekt.
Pladen har varmegraderne [slukket],[trin1],[trin2],.....[trin9], indstillelig over en drejeknap. (henholdsvis en drejning til højre eller venstre mulig).
Man kan stille en gryde på pladen og tage den ned igen.(for lethedens skyld, skal det siges at gryden ikke er tom).

Når pladen varmer, skal der kigges på om der er en gryde på den.
Står der modsat en gryde på pladen, skal der tændes for pladen. Sættes pladen til trin6 eller højere,
skal der sendes en opfordring til at tjekke om gryden har indhold...

Til demonstration skal der udvikles et formular....
Avatar billede nute Nybegynder
17. februar 2004 - 22:04 #1
i *javascript* ?? sikker på det ikke er Java ??
Avatar billede php3star Nybegynder
17. februar 2004 - 22:05 #2
ja meget sikkert paa at det skal vaere i javascript :(

Og scriptet skal kunne vises med et formular (lavet i ren HTML)
Avatar billede o-zone Nybegynder
18. februar 2004 - 02:29 #3
Jeg vil meget gerne hjælpe dig, men inden jeg går igang med at brygge et større system sammen, må du lige forklare dig lidt bedre :-?

Med overhængende risiko for at lyde arrogant, så ville jeg ikke røre projektet med en ildtang, hvis du havde været min kunde, og dit oplæg havde været en kravspecifikation til et system, for det er næsten ikke til at forstå hvad det er du efterlyser :-( (really no offence!)

Det kan være at det vil hjælpe lidt, hvis du prøver at forklare hvad det er du skal bruge det til, og hvorfor?

Nedenfor er et par af de uklarheder jeg søger svar på:

Når du skriver "kogeplade som objekt" er det så bare fordi kogepladen skal laves som et javascript objekt, eller er det fordi du gerne vil se et mere eller mindre grafisk "objekt" på GUI fladen?

De indstillinger du angiver skriver du i klammer ([]) ... er det fordi det er vigtigt for dig med de eksakte værdier (eg. et array af strenge) eller kunne det ligeså godt bare være et heltal mellem 0-9? ... og når du skriver "[trin9]," er det så en typo, eller er det fordi der skal være højere værdier end 9?

"drejeknap" ... det er ikke et GUI element jeg kender fra alm. html/javascript ... er det bare billedsprog der kan byttes ud med en knap til højre og en knap til venstre, eller mener du det mere bogstaveligt (indvolverende mousedrag)?

Gryder der skal af og på ... igen: forestiller du dig en grafisk fremstilling af en gryde man kan trække og slippe, eller er det nok med en boolsk værdi der indikerer om der er en gryde på en given plade eller ej? Og hvorfor i al verden gør det vores arbejde lettere at vide at gryden er fuld??? Skal gryden også være et javascript objekt, og skal den kunne indeholde hvad? :-???

"Når pladen varmer" ... indtil nu har du slet SLET ikke nævnt noget om et tidsmæssigt aspekt - kogepladerne har bare 10 (måske flere?) indstillinger. Med "varmer" mener du så bare at kogepladen ikke er 0, eller skal der en eller anden form for tidsforskydning i, så man skruer op for pladen, og så stiger varmen efter en eller anden ligning?

"kigges der på" ... hvem kigger på hvad? Skal der poppe en besked op om hvorvidt der er en gryde på pladen eller ej? Hvad skal der ske i tilfælde af gryde eller ej?

"Står der modsat en gryde på pladen, skal der tændes for pladen." ... Er der et modsætningsforhold mellem en plade der varmer og en gryde der står på en plade? Skal der køre uafhængige tråde der løbende checker for gryder og varme? Hvilke er i så fald primære og sekundære checks. Skal systemet selv tænde pladen når brugeren sætter en gryde på pladen, og skal systemet i så fald stadig "kigge på om der er en gryde på den" - for så begynder her at lugte af uendelige lykker? :-(

"udvikles et formular" ... huh? Hvad skal demonstreres (og for hvem)? "en formular" mener du en form, hvor man kan stille på de forskellige værdier (inklusiv sætte og fjerne gryder f.eks. med checkboxe, og skrue op og ned f.eks. på buttons)

"et formular (lavet i ren HTML)" ... Her skriver du igen "et formular". Er det mig der ikke har forstået hvad du mener, eller mener du igen "en formular"? Hvis du forestiller dig et eller andet grafisk, så går jeg ud fra at du tæller CSS (og Javascript) med som "ren HTML" ... eller mener du alvorligt at det hele skal kunne vises i REN HTML?

Jeg kan sku næsten skrive flere liniers spørgsmål, end liniers kode efter dine anvisninger :(
Jeg VED at det kan være en til tider meget svær kunst at få forklaret sig utvetydigt, men kan du ikke prøve at starte med at forklare hvad systemet skal bruges til, og så ellers prøve at besvare så mange af mine spørgsmål du gider?

Med meget venligt mente hilsner
(-:H@zze
Avatar billede php3star Nybegynder
18. februar 2004 - 11:45 #4
Det er en opgave jeg skulle have lavet til skolen.
Den skal afleveres nu kl. 12:00 og jeg ved det jeg har er forkert saa hvis jeg har mulighed
for at lave det engang til, kommer jeg tilbage her og vil meget gerne forklar denne opgave lidt bedre.
Avatar billede o-zone Nybegynder
18. februar 2004 - 12:23 #5
ha ha ha ... panik før lukketid? ;-)
Men ved du ikke at meningen med hjemmearbejde er at man skal lære noget ved at lave det selv (i god tid)?  ]B-P~

mvh Kloge Åge aka (-:H@zze

Hvis du får en forlænget frist, så forklar endelig opgaven her, så ser vi på det! :-)
Avatar billede php3star Nybegynder
30. oktober 2006 - 10:03 #6
Lukker.