Avatar billede boris Mester
17. februar 2004 - 20:15 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Problemer med tegnsæt i XML-fil

Jeg har brug for at læse en underlig XML-fil som en tekstfil i ASP, men ASP kan desværre ikke finde ud af at læse æ-ø-å rigtigt.
Hvordan løser jeg det?
Jeg har prøvet at sætte forskellige tal som parametre i openTextFile, men det gør ingen forskel.
Der står f.eks. skærmbilledet
Avatar billede arne_v Ekspert
17. februar 2004 - 20:20 #1
XML filen er i UTF-8 encoding og alt hvad du skal
er forklare det til ASP.

ASP læser den som ISO-8859-1 encoding nu.

Og desværre rækker mine ASP kundskaber ikke til hvordan man
retter encoding i ASP/VB (havde det været ASP.BET/VB.NET eller C# så
havde det været en anden sag).
Avatar billede janegil Nybegynder
19. februar 2004 - 10:30 #2
Er det angitt encoding i XML-fila?
<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>
http://heima.olivant.fo/~styrheim/tools/wap-faq.html#default_encoding
Har du mulighet til å få det satt inn, hvis det mangler?
Henter du den med HTTP, i så fall: Hva er MIME-typen? For selv om default koding av XML er UTF-8, så er den defaulten overtyrt av at default for text/* er ISO-8859-1.
Avatar billede boris Mester
21. april 2004 - 11:50 #3
Det hjalp aldrig. Lukker