Avatar billede axe2 Nybegynder
17. februar 2004 - 19:35 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

a href og post

Er det muligt at kode et link så det understøtter post
Avatar billede arne_v Ekspert
17. februar 2004 - 19:40 #1
Ikke mig bekendt. Men en form med kun en submit button må værte tæt på.
Avatar billede axe2 Nybegynder
17. februar 2004 - 19:41 #2
ok, når du svarer må det være sandt :=), tænkte det nok smid et svar
Avatar billede arne_v Ekspert
17. februar 2004 - 19:45 #3
svar
Avatar billede arne_v Ekspert
17. februar 2004 - 19:46 #4
Men hvorfor vil du lave en POST ?

Hvis det f.eks. skal kalde en servlet kan du jo lade den have både doGet
og doPost som en linies metoder der kalder en fælles metode.
Avatar billede axe2 Nybegynder
17. februar 2004 - 19:48 #5
ja det er det jeg skal jeg, altså kalde en servlet med et link, så man kunne selvfølgelig bruge doGet, er det du mener ?
Avatar billede arne_v Ekspert
17. februar 2004 - 19:49 #6
Muligvis skal du bare lave en servlet med doGet.

Men hvis du gerne vil have den samme servlet til at process både den her
GET og en POST, så laver du en servlet med både doGet og dOPost, hvor de
begge kun har en linie nemlig et kald af en fælles metode.
Avatar billede arne_v Ekspert
17. februar 2004 - 19:50 #7
Den metode skal så naturligvis teste grundigt på om getParameter returnerer
null, men det bør man jo altid alligevel !
Avatar billede axe2 Nybegynder
17. februar 2004 - 19:52 #8
ok, det jeg oprindeligt ville var at slippe for at sende parametre via URL, så det slipper jeg ikke for hvis jeg kun kan bruge doGet med et link
Avatar billede arne_v Ekspert
17. februar 2004 - 19:54 #9
Nej - så er en form med et par hidden felter og en submit til POST nok bedst.
Avatar billede axe2 Nybegynder
17. februar 2004 - 19:55 #10
ok, smid et svar
Avatar billede arne_v Ekspert
17. februar 2004 - 19:56 #11
Eller beskriv problem stillingen lidt mere og se om vi kan komme op med nogle
gode ideer.
Avatar billede arne_v Ekspert
17. februar 2004 - 19:56 #12
svar igen
Avatar billede axe2 Nybegynder
17. februar 2004 - 19:56 #13
ahh du har s
Avatar billede axe2 Nybegynder
17. februar 2004 - 19:58 #14
det eneste der var problemstillingen var at jeg ville slippe for at sende parametre med URL via post, og det kan ikke lade sig gøre med et link, så det bliver en submit i en form