Avatar billede _basil Nybegynder
17. februar 2004 - 00:55 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

sti til Access DB

Hej igen. Jeg er ved at lave en lille hjemmeside som bruger en Databasemanager klasse for at få fat i en Access db.

Alt virker når jeg skriver den absolutte sti til db filen:

string ConnectString = "Provider=Microsoft.Jet.OleDB.4.0; data source=C://Inetpub//wwwroot//Balls//ball.mdb";

Nu er mit problem jo bare at jeg skal uploade min side til min ISP, og så er denne sti jo ikke den samme mere.

Hvordan løser jeg det problem?
Avatar billede medions Nybegynder
17. februar 2004 - 00:58 #1
Brug Server.MapPath()

string ConnectString = "Provider=Microsoft.Jet.OleDB.4.0; data source=" + Server.MapPath("Balls//ball.mdb");

//>Rune
Avatar billede _basil Nybegynder
17. februar 2004 - 01:05 #2
Det har jeg prøvet men den siger at den ikke kan finde namespacet Server??
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
17. februar 2004 - 14:03 #3
Importer System.Web.UI
Avatar billede _basil Nybegynder
17. februar 2004 - 14:40 #4
Hmm det virker stadig ikke. Jeg synes ikke jeg kan finde et namespace den ligger i?
Avatar billede muppet Nybegynder
17. februar 2004 - 15:02 #5
System.Web.HttpContext.Current.Server.MapPath( strPath );

Prøv denne ?

Mvh.
- Jens
Avatar billede _basil Nybegynder
17. februar 2004 - 15:15 #6
Det virker muppet. Smid lige et svar så får du lige din del af pointsene. :)Tak
Avatar billede muppet Nybegynder
17. februar 2004 - 15:18 #7
Så lidt da :o)

- Jens