Avatar billede erleben Nybegynder
16. februar 2004 - 21:21 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Fejl i php form

Hej
Jeg fandt et lille scripy her i Eksperten på en formmail, Og det virker - næsten. Når man sender fra hjemmsiden kommer den med denne besked

Warning: Bad Message destination in D:\web\websted-xxx.dk_y2i1sh\wwwroot\kontakt\kontakt1.php on line 79
mail blev sendt! + der er sendt en mail til din egen e-mail adresse: xxx@get2net.dk

Scripten ser sådan ud:

<table width="413" border="0">
<form method=post action="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF']; ?>">
<tr><td>Navn:</td> <td><input type="text" name="navn" size="35"  maxlength="35"><?php if(isset($_POST['s1']) && empty($_POST['navn'])) { echo "Du mangler at udfylde navn"; } ?></td><br>
<tr><td>Email:</td> <td><input type="text" name="email" size="35" maxlength="35"><?php if(isset($_POST['s1']) && empty($_POST['email'])) { echo "Du mangler at udfylde email"; } ?></td></tr>
<tr><td>Besked:</td><td> <textarea name="besked" rows="10" cols="35"></textarea><?php if(isset($_POST['s1']) && empty($_POST['besked'])) { echo "Du mangler at udfylde besked"; } ?></td></tr><br>
<tr><td></td>
<td><center><input type="submit" name="s1" value="Send"></center></td></tr>
</form>

<?php

    //RET TIL HER UNDER
    $minemail = "xxx@post.tele.dk"; //Ændre her
    $emne = "Formmail fra min hjemmeside"; //Ændre her
    $site = "www.websted-xxx.dk/kontakt/kontakt1.php"; //HP navn eller lign
    $returnmsg = "Tak for din hjælp"; //returbesked til bruger
    $returnemne = "Hej"; //emne på returmail til bruger

  if(isset($_POST['s1'])){
    if(!empty($_POST[navn]) && !empty($_POST[email]) && !empty($_POST[besked])) {
    $msg = "Mail fra:\t$_POST[navn]\r\n";
    $msg .= "E-Mail:\t$_POST[email]\r\n";
    $msg .= "besked:\t$_POST[besked]\r\n\r\n";

    $returnheaders = "From: $site <> \r\n";
    $returnheaders .= "Reply-To: $minemail\r\n\r\n";
    $returnmail = $_POST['email'];

    $mailheaders = "From: Formmail <> \r\n";
    $mailheaders .= "Reply-To: $_POST[email]\r\n\r\n";
    mail($minemail, $emne, $msg, $mailheaders);
    mail($returnemail, $returnemne, $returnmsg, $returnheaders);
    echo "mail blev sendt! + der er sendt en mail til din egen e-mail adresse: ".$_POST['email'];
    }
    else{
    echo "der opstod en fejl";
    }
?>
    </table>
</form>

Er der nogen der kan hjælpe
Avatar billede detox Nybegynder
16. februar 2004 - 21:47 #1
Et par småfejl rettet:

<table width="413" border="0">
<form method=post action="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF']; ?>">
<tr><td>Navn:</td> <td><input type="text" name="navn" size="35"  maxlength="35"><?php if(isset($_POST['s1']) && empty($_POST['navn'])) { echo "Du mangler at udfylde navn"; } ?></td><br>
<tr><td>Email:</td> <td><input type="text" name="email" size="35" maxlength="35"><?php if(isset($_POST['s1']) && empty($_POST['email'])) { echo "Du mangler at udfylde email"; } ?></td></tr>
<tr><td>Besked:</td><td> <textarea name="besked" rows="10" cols="35"></textarea><?php if(isset($_POST['s1']) && empty($_POST['besked'])) { echo "Du mangler at udfylde besked"; } ?></td></tr><br>
<tr><td></td>
<td><center><input type="submit" name="s1" value="Send"></center></td></tr>
</form>

<?php

    //RET TIL HER UNDER
    $minemail = "xxx@post.tele.dk"; //Ændre her
    $emne = "Formmail fra min hjemmeside"; //Ændre her
    $site = "www.websted-xxx.dk/kontakt/kontakt1.php"; //HP navn eller lign
    $returnmsg = "Tak for din hjælp"; //returbesked til bruger
    $returnemne = "Hej"; //emne på returmail til bruger

  if(isset($_POST['s1'])){
    if(!empty($_POST['navn']) && !empty($_POST['email']) && !empty($_POST['besked'])) {
    $msg = "Mail fra:\t$_POST[navn]\r\n";
    $msg .= "E-Mail:\t$_POST[email]\r\n";
    $msg .= "besked:\t$_POST[besked]\r\n\r\n";

    $returnheaders = "From: $site <> \r\n";
    $returnheaders .= "Reply-To: $minemail\r\n\r\n";
    $returnemail = $_POST['email'];

    $mailheaders = "From: Formmail <> \r\n";
    $mailheaders .= "Reply-To: $_POST[email]\r\n\r\n";
    mail($minemail, $emne, $msg, $mailheaders);
    mail($returnemail, $returnemne, $returnmsg, $returnheaders);
    echo "mail blev sendt! + der er sendt en mail til din egen e-mail adresse: ".$_POST['email'];
    }
    else{
    echo "der opstod en fejl";
    }
?>
    </table>
</form>
Avatar billede erleben Nybegynder
16. februar 2004 - 21:54 #2
Tak for hjælpen det virker - selvfølgelig
du må lige svare så du kan få dine fortjente point
Avatar billede detox Nybegynder
16. februar 2004 - 22:10 #3
Velbekommen
Avatar billede erleben Nybegynder
16. februar 2004 - 22:13 #4
så skulle point værer på vej
Avatar billede erleben Nybegynder
16. februar 2004 - 22:16 #5
Jeg er ikke så god til det med point - Har du fået dem?
Avatar billede detox Nybegynder
16. februar 2004 - 22:17 #6
Hmm, nej ;o)
Skal du ikke bare markere navnet og godkende?
Avatar billede erleben Nybegynder
16. februar 2004 - 22:18 #7
Så lykkes det - endnu engang tak
Avatar billede detox Nybegynder
16. februar 2004 - 22:19 #8
Bare i orden.