Avatar billede homp Nybegynder
16. februar 2004 - 14:20 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Lan-forbindelse med 3 pc'ere

Hej....

Vi er 3 drenge der gerne sætte vores 3 pc'ere sammen i netværk..
Jeg har et internet stik på mit værelse, og nedeunder står der en router der kan fordele internettet til 3 computere!
kan jeg så bare tage en ruter til og sætte den på mit stik og så hive endnu 3 forbindelser ud til computerne.?
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
16. februar 2004 - 14:21 #1
Ja hvis der er indbygget switch i routeren
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
16. februar 2004 - 14:27 #2
jeg vil anbefale at du sætter en switch til stikket på dit værelse, for at fordele netværksforbindelsen.

en anden router kan give nogle konflikter med den eksisterende router.
Bla. mht. tildeling af ip adresser.
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
16. februar 2004 - 14:28 #3
Hvis du så vil have computerne nedenunder til at "se" dem ovenpå skal der oprettes en "statisk routing" imellem de 2 routere....

noget der gøres i routernes konfigurationsprogram....
Avatar billede digger Nybegynder
16. februar 2004 - 14:30 #4
hmm er du sikker på at den router der står nede under kun kan uddele adresser til 3 pc'er ?
kunne jo være at der bare er 3 porte på den det er ikke det samme som den kun kan uddele 3 adresser
hvis den kan uddele mere end 3 adresser kan du nøjes med at sætte en switch eller hub på dit værelse

mvh
digger
Avatar billede skarvenneverdies Nybegynder
16. februar 2004 - 14:32 #5
Jeg skrev ovenståene, fordi jeg gik ud fra at du havde en router liggende...
Avatar billede homp Nybegynder
16. februar 2004 - 15:13 #6
Så må i lige foklare mig på en meget nem måde ( Jeg er fuldstændig begynder på dette område.. ikke grine :)
Hvad er forskellen på en router og en swith og en hub?
Avatar billede mroemer Nybegynder
16. februar 2004 - 15:23 #7
Hvis du vil læse lidt om en router, så kig på
http://www.net-faq.dk/faq.pl?get=router. Der kan du også finde noget om switche.
Avatar billede homp Nybegynder
16. februar 2004 - 15:44 #8
Så det vil sige at til mit projekt skal jeg købe en swith med 5 udgange?
Avatar billede rune.rasmussen Nybegynder
16. februar 2004 - 15:53 #9
jep
Avatar billede laksefar Nybegynder
16. februar 2004 - 15:56 #10
Du kan også få en Levelone med 8 udgange til billige penge..
Avatar billede homp Nybegynder
16. februar 2004 - 17:57 #11
hvor?
Avatar billede laksefar Nybegynder
16. februar 2004 - 20:57 #12
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=18156 Har den selv.. Rigtig lækker!