Avatar billede scriptmanden Nybegynder
16. februar 2004 - 10:35 Der er 5 kommentarer

Jeg skal bruge en database den denne fil. og den skriver fejl.

Hej Eksperter. Jeg har fået denne php code. Men jeg mangler Databasen til den..

<? include("inc/sql.php"); ?>
<html>

<head>
<title>NoTitle</title>

<STYLE type=text/css>
<!--
BODY {
scrollbar-face-color: #ffffff;
scrollbar-highlight-color: #ffffff;
scrollbar-3dlight-color: #ffffff;
scrollbar-darkshadow-color: #fffff;
scrollbar-shadow-color: #fffff;
scrollbar-arrow-color: ##666666;
scrollbar-track-color: #666666;
}
</style>
<meta name="generator" content="Namo WebEditor v5.0(Trial)">
</head>

<p align="center"><?

if ($submit) {
if (!$roomname || !$sex) {
$fail .= "<li>Du udfyldte ikke alle oplysningerne.<br>";
}
if (strlen($roomname) > 15) {
$fail .= "<li>Lejligheds navnet må max være 12 karakterer langt. Dit er ".strlen($roomname)." karakterer langt.<br>";
}
if (strlen($roomname) < 3) {
$fail .= "<li>Lejnavnet skal minimum være 3 karakterer langt.<br>";
}
if ($roomname == "") {
$fail .= "<li>Du skal skrive et Lej navn.<br>";
}
if (ereg("<", $roomname)) {
$fail .= "<li>Lejligheds må ikke indeholde html tags.<br>";
}
if (ereg("\"", $roomname)) {
$fail .= "<li>Lejligheds må ikke indeholde \".<br>";
}
if (ereg(",", $roomname)) {
$fail .= "<li>Brugernavn må ikke indeholde \".<br>";
}
if (ereg("%", $roomname)) {
$fail .= "<li>Brugernavn må ikke indeholde %.<br>";
}
if (ereg("'", $roomname)) {
$fail .= "<li>Brugernavn må ikke indeholde '.<br>";
}
if (ereg("\.", $roomname)) {
$fail .= "<li>Brugernavn må ikke indeholde \".\".<br>";
}
if (ereg("^ ", $roomname)) {
$fail .= "<li>Brugernavn må ikke starte med [Space].<br>";
}
if (substr($roomname, -1) == " ") {
$fail .= "<li>Brugernavn må ikke ende på space.<br>";
}
if (ereg("commander", strtolower($roomname))) {
$fail .= "<li>Brugernavn må ikke indeholde \"Commander\".<br>";
}
if ($sex != "Penthouse" && $sex != "lejlighed")
{
$fail .= "<li>Du har ikke valgt hvilket værelse du vil leje!<br>";
}
if (!$fail) {
$time=time();
mysql_query("INSERT INTO users (room,roomname,roombgpic,roommax,roomlukind,roomstatus,rum) VALUES('ID OG DET SKAL HELE TIDEN VÆRE OVER 100!!','$roomname','$sex.jpg','25','ja','0','0')") or die(mysql_error());
$oprettet = ok;
header("nylejlighed.php");
} else {
print $fail;
}
if (!$oprettet)
{
?>
</p>
<form action="opret.php" method="post">
<table border="0" width="100%" cellpadding="0" cellspacing="0">
<tr>
<td><FONT size="1" face="Verdana"><b>Lejligheds navn</b><br><input class="text" type="text" name="roomname" value="<?=$roomname?>" maxlength="14"></FONT></td>
<td>&nbsp;</td>
</tr>
<tr>
<td><FONT size="1" face="Verdana"><b>Type:<br></b>Penthouse <input <? if ($sex=="Penthouse") { print "checked "; } ?>type="radio" value="Penthouse" name="roombg">
                Standard <input <? if ($sex=="lejlighed") { print "checked "; } ?> type="radio" value="lejlighed" name="roombg"></FONT></td>
<td>&nbsp;</td>
</tr>
</table>
<input type="submit" value="Opret" name="submit" class="submit">
</form>
<?
}

?></p>
</body>

</html></SCRIPT>
Avatar billede detox Nybegynder
16. februar 2004 - 10:46 #1
Den kode dur ikke. Mit bedste råd er find eller lav en anden.
Avatar billede scriptmanden Nybegynder
16. februar 2004 - 11:07 #2
Hvor kan jeg finde
Har du databasen til denne kode.

<?php
include('inc/sql.php');

$result = mysql_query("SELECT * FROM users WHERE id = '$id' ORDER BY id DESC") or

die(mysql_error());
  $row = mysql_fetch_array($result);
$result2 = mysql_query("SELECT * FROM leje ORDER BY id DESC") or die(mysql_error());
  $row2 = mysql_fetch_array($result2);

if ($row[spir] < 50) {
echo "Du har ikke nok Coniz";
} else {
$spir = $row[spir] - 50;
$nummer = $row2[nummer] + 1;
mysql_query("UPDATE leje SET nummer = '$nummer'");
mysql_query("update users set spir = '$spir' room = '$nummer' roomname = 'Ny Leje'

roombgpic = '30-1.jpg' roommax = '45' roomlukind = 'nej' where id = '$id'") or

die(mysql_error());
echo "<b>Din leje er nu oprettet. Brug F5 for at komme op i den!</b> ";
}
?>
Avatar billede detox Nybegynder
16. februar 2004 - 12:17 #3
Avatar billede exp Juniormester
16. februar 2004 - 13:21 #4
scriptmanden >>
Det er kun tilladt at have én bruger på eksperten.

Forklar venligst din sammenhæng med brugeren skaldpade

exp/coadmin
Avatar billede terry Ekspert
29. februar 2004 - 21:07 #5