Avatar billede lkt Juniormester
16. februar 2004 - 09:42 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Lodret streg i venstre side.

Jeg har åbnet et dokument lavet af en tidligere ansat.

Det består af fire sider, som skal udskrives i booklet, så det bliver til en folder.

På side 3 er der lavet en stiblet linie ude i højre side og indsat et billede, så det viser, at denne side skal klippes langs den stiblede linie og returneres. På side 1 og 2 står linien så langt ude, at den ikke kan ses på udskriften. På side 4 står den ligeså langt inde som på side 3.

Hvordan får jeg den ud at stå som på side 1 og 2?

Hvordan er den egentlig lavet, jeg kan ikke får fat i den med musen, som hvis man har indsat en vandret streg.

Vil en eller anden venligst hjælpe mig?
Avatar billede hcma Novice
16. februar 2004 - 13:46 #1
Den stiplede linie er lavet som Autofigur.
Prøv at åbne er tomt worddokument og lav følgende øvelse:
Vis -> Værktøjslinier -> hak af ved Tegning.  Nu ligger der en ny værktøjslinie i bunden af din skærm.
Tryk på Autofigur -> Streger og vælg en lige streg. Hold Shift-knappen nede og træk en lige lodret streg. Marker så stregen og hop ud til højre i værktøjslinien og klik på Stiplede linier. Vælg den type du vil have.  Nu har du så en stiplet linie.
Nu vil du gerne have mulighed for at flytte den helt uafhængig af teksten og så skal du gøre flg.:
Marker den stiplede linie -> Højreklik -> Rækkefølge -> Flyt bag ved tekst

Nu kan du flytte og trække o.s.v. med din stiplede linie helt uafhængig af teksten
Avatar billede hcma Novice
16. februar 2004 - 13:50 #2
Ovenstående er et eksempel på hvordan man laver en "klippe-/afrivningslinie.
Hvis du stadig ikke kan flytte den/dem på originalen, kan du jo som en nødløsning oprette et nyt dokument, sætte dine klippelinier ind hvor du vil have dem og så kopiere tekst og grafik ind deri.
Avatar billede rvm Nybegynder
16. februar 2004 - 14:21 #3
Det at du ikke kan få fat i linien kunne tyde på at den er indsat i sidehovedet. Åbn sidehovdet og se om du kan flytte på linien.
Avatar billede hcma Novice
16. februar 2004 - 14:25 #4
rvm >>  godt du tænkte på det (smuttede her)
Avatar billede lkt Juniormester
16. februar 2004 - 14:34 #5
Jeg har faktisk prøve det med sidehoved, for jeg har en sidefod i forvejen, men den stiplede linie bliver grå, når jeg går ind i denne funktion, hvilket vel betyder, at den er i selve dokumentet.
Avatar billede lkt Juniormester
16. februar 2004 - 14:43 #6
Klippelinien må jo være lavet, så det gælder for hele dokumentet. Ellers havde det jo ikke været nødvendigt, at lave dem på de 2 første sider, men kun på den 3. side, som netop skal afklippes.
Jeg har prøvet med autofiguren, og kan godt se, at jeg kan blive nødt til at lave et nyt dokument. Jeg er bare så doven, at jeg helst vil om jeg kan bruge det dokument jeg har i forvejen.
Avatar billede hcma Novice
16. februar 2004 - 15:01 #7
under egenskaberne for sidehoved kan du jo lave forskellige indstillinger. Bl.a. "FORSKELLIG FRA"
Avatar billede rvm Nybegynder
16. februar 2004 - 21:45 #8
Vi kunne blive ved på denne måde i lang tid *S* Jeg foreslår at du sender en kopi til mig, så kan jeg bedre diagnostisere :-) rvejemad@csc.com
Avatar billede rvm Nybegynder
18. februar 2004 - 10:29 #9
Det er en sidekant, der er indsat.

Vælg Formater/ Kanter og skygger - Fanen Sidekant
Avatar billede lkt Juniormester
18. februar 2004 - 10:55 #10
Nej, hvor var det bare godt. Tusind tusind tak.

Hermed point til rvm.
Avatar billede lkt Juniormester
18. februar 2004 - 10:57 #11
Hvad er det lige jeg har gjort, med pointene, hvad kan jeg gøre? Hvis rvm ikke har fået pointene, må jeg oprette et nyt spørgsmål, hvor du kan få dem. Du har i hvert fald fortjent dem.
Avatar billede lkt Juniormester
18. februar 2004 - 10:58 #12
Jeg troede, at når jeg skrev accepter, kunne jeg vælge mellem de forskellige der havde svaret på spørgsmålet.
Avatar billede rvm Nybegynder
18. februar 2004 - 11:08 #13
Du mangler lige et svar fra mig *S*