Avatar billede 1005 Nybegynder
16. februar 2004 - 08:45 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

baggrund skifter farve

jeg sidder og forsøger at få en hjemmeside designet med css - via css-menuen i dreamweaver - jeg har en tabel med 4 rækker og 1 colum, i disse celler er der et link, når jeg i css-menuen beder .hover om at skifte baggrund ændres farven alene omkring teksten - hvordan via css-menuen kan jeg få hele cellen til at skifte farve ved hover ?
Avatar billede cdc Novice
16. februar 2004 - 08:59 #1
set en display: block; ind i dit css
Avatar billede 1005 Nybegynder
16. februar 2004 - 09:05 #2
hvordan sættes den ind? inde i hover eller..?

a:visited {  font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 9px; color: #FFFFFF; text-decoration: none}
a:link {  font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 9px; color: #FFFFFF; text-decoration: none}
a:hover {  font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 9px; text-decoration: none; color: #CCCCCC}
a:active {  font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 9px; color: #FFFFFF; text-decoration: none}
Avatar billede cdc Novice
16. februar 2004 - 09:10 #3
du skal også smide en background : #000000; ind i som definerer din bg ved hover.
Prøv denne:
a:hover {
    font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
    color: #CCCCCC}
    font-size: 9px;
    text-decoration: none;
    background : #000000;
    display: block;
}
Avatar billede 1005 Nybegynder
16. februar 2004 - 09:44 #4
erstatter jeg det du skriver sker der intet - her min tabel:
<table cellspacing="0" cellpadding="0">
      <tr>
        <td><a href="variabler.htm">link2</a></td>
      </tr>
      <tr>
        <td><a href="variabler.htm">link2</a></td>
      </tr>
      <tr>
        <td><a href="variabler.htm">link2</a></td>
      </tr>
      <tr>
        <td><a href="variabler.htm">link2</a></td>
      </tr>
      <tr>
        <td><a href="variabler.htm">link2</a></td>
      </tr>
    </table>
her mit stylesheet style.css:
a:visited {  font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 9px; color: #FF0000; text-decoration: none}
a:link {  font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 9px; color: #FF0000; text-decoration: none}
a:hover {
    font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
    color: #CCCCCC}
    font-size: 9px;
    text-decoration: none;
    background : #000000;
    display: block;
}
a:active {  font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 9px; color: #FFFFFF; text-decoration: none}

hvad er der forkert?
Avatar billede 1005 Nybegynder
16. februar 2004 - 09:58 #5
det lykkedes mig - med nedenstående - svar for point - du satte mig på sporet. vh 1005
a:visited {  font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 10px; color: #FF0000; text-decoration: none}
a:link {  font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 10px; color: #FF0000; text-decoration: none}
a:hover {
    font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
    color: #FF0000;
    font-size: 10px;
    background-color: #0000CC;
    display: block;
}

a:active {  font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 10px; color: #FF0000; text-decoration: none}
Avatar billede cdc Novice
16. februar 2004 - 10:22 #6
Svarer, har ikke haft tid til at kigge ind før nu :o) Fint det lykkedes
Avatar billede cdc Novice
16. februar 2004 - 10:26 #7
siger tak for points :o)