Avatar billede lumbye Nybegynder
15. februar 2004 - 23:54 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Udtrække del-tekst fra node

Jeg har følgende XML kode:

<?xml version="1.0" encoding="ISO-8859-1"?>
<message id="25188054">
<participant id="728">Dezzie
<character order="0">Superhuman
<attributes type="400" age="45">
<text>Superhuman, Normal</text>Normal
</attributes>
</character>
</participant>
</message>

Denne parses i ASP via objektet Msxml2.DOMDocument og alle værdier smides i en database til efterbehandling. Ingen XSL.

Det volder mig problemer at udtrække den konkrete tekst-værdi af noden "attributes" - jfr. ovenstående eksempel er dét der skal udtrækkes værdien "Normal".

Problemet er at mit script også medtager værdien af child-noden "text", dvs. den udskriver værdien "Superhuman, NormalNormal". Dette sker når jeg forsøger at trække værdien med f.eks. selectSingleNode("attributes").text. Prøver jeg i stedet med selectSingleNode("result").firstChild.nodeValue, bliver værdien af udtrækket i stedet helt blankt...

Jeg har brug for et råd til at trække lige præcis det stykke tekst der står inde i attributes-noden uden noget andet, dvs. en stump kode der er i stand til at ignorere det der i ovenstående eksempel står i text-noden som child til attributes. Men hvordan er det lige man gør???
Avatar billede nute Nybegynder
16. februar 2004 - 09:44 #1
er det dig der har lavet xml'en. den er ikke særlig "pæn" og en smule uhensigtsmæssig, noget der gør at du laver lidt problemer for dig selv ... er det noget du kan ændre på, eller er xml'en fast ?
Avatar billede nute Nybegynder
16. februar 2004 - 10:02 #2
anyway ... du kan hive 'Normal' ud, ved at bruge:

selectSingleNode("attributes").childNodes(1).text

Men ... personligt ville jeg ha' lavet xml'en om. du har flere niveauer med nesting, som gør den meget svær at arbejde med, på samme tid som strukturen ikke bliver særlig logisk ...

just my 2 cents

/nute
Avatar billede lumbye Nybegynder
16. februar 2004 - 10:10 #3
Der er desværre ikke mulighed for at lave xml'en om, da dens struktur er givet fra ekstern side, og den skal følge nogle anvisninger pga. anvendelse andetsteds. Jeg ved den er uhensigtsmæssig, men der er desværre ikke noget at gøre. Ellers ville jeg også gøre det, for den er grim...

Prøver forslaget...
Avatar billede nute Nybegynder
27. februar 2004 - 10:20 #4
any luck ??
Avatar billede lumbye Nybegynder
27. februar 2004 - 11:49 #5
Jep - det spiller! Troede faktisk jeg havde lukket denne tråd, så det får jeg lige gjort
Avatar billede lumbye Nybegynder
27. februar 2004 - 11:50 #6
Skriv lige et svar, nute, så jeg kan lukke og give dig pts.
Avatar billede nute Nybegynder
27. februar 2004 - 12:27 #7
svar