Avatar billede dennis_juel Nybegynder
15. februar 2004 - 21:43 Der er 3 kommentarer

Udskrivning med Commondialog ( Standart printer ) VB6

Visual basic 6
Jeg har lavet et program hvor jeg udskriver noget tekst.
dertil bruger jeg Commondialog komandoen.
mit problem er at jeg gerne vil vælge hvilken printer jeg skal udskrive på.
via commondialog kan man vælge om man skal have PRINTERDEFAULT = TRUE eller FALSE. Hvis den er TRUE kan man printe på den printer man vælger men med et problem. Ens Standart printer bliver skiftet til den man vælger. hvis man vælger FALSE så printer den anset det valg man laver kun på Standart printer.

her er lidt af min kode:
CommonDialog1.Copies = 1
CommonDialog1.CancelError = True
CommonDialog1.ShowPrinter

er der nogle der ved hvad man skal skrive for at printe på den printer man har valgt uden at man vælger ny Standart printer ??

MVH Dennis Juel
Avatar billede edl Nybegynder
15. februar 2004 - 22:06 #1
Dim BeginPage, EndPage, NumCopies, i
  ' Set Cancel to True
  Main.CommonDialog1.CancelError = True
  On Error GoTo errhandler
  'Sætter flags
  Main.CommonDialog1.Flags = &H4 Or &H80000
  ' Display the Print dialog box
  Main.CommonDialog1.ShowPrinter
  ' Get user-selected values from the dialog box
  BeginPage = Main.CommonDialog1.FromPage
  EndPage = Main.CommonDialog1.ToPage
  NumCopies = Main.CommonDialog1.Copies
  For i = 1 To NumCopies
  'Hvad der skal skrives ud
  Printer.EndDoc
  Next i
Avatar billede dennis_juel Nybegynder
16. februar 2004 - 07:36 #2
Tak for svaret men det er ikke lige den virkning jeg søger.
Selve programmet jeg har virker fint med at printe flere sider ud hvis det er det jeg vil, men problemet ligger i at jeg ikke vil skifte min standart printer bare for at printe på en anden printer og det sker fordi den eneste måde jeg kan printe på en anden printer er ved at sætte
Printerdefault = True
det jeg søger er et program kode der kan printe på forskellige printer uden at skifte standart printer.
MVH Dennis
Avatar billede dennis_juel Nybegynder
16. februar 2004 - 07:37 #3
Tak for svaret men det er ikke lige den virkning jeg søger.
Selve programmet jeg har virker fint med at printe flere sider ud hvis det er det jeg vil, men problemet ligger i at jeg ikke vil skifte min standart printer bare for at printe på en anden printer og det sker fordi den eneste måde jeg kan printe på en anden printer er ved at sætte
Printerdefault = True
det jeg søger er et program kode der kan printe på forskellige printer uden at skifte standart printer.
MVH Dennis