Avatar billede pandepind Nybegynder
15. februar 2004 - 21:42 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hvordan gør jeg fodnotefeltet mindre?

Jeg skriver speciale og af en eller anden grund, er fodnotefeltet kæmpestort. Words håbløse hjælpefunktion påstår glad, at man selv kan tilpasse det, men ikke hvordan. Hvordan gør jeg fodnotefeltet mindre? Der er flere linjer fra fodnoten til separationslinjen
Avatar billede hcma Novice
15. februar 2004 - 21:54 #1
Filer -> Sideopsætning -> Margener  og lav dine indstillinger der.
Avatar billede hcma Novice
15. februar 2004 - 21:58 #2
skulle have været et svar.
Standard bør det være sat til flg.:  Top: 3 cm.  Bund: 3 cm  Højre: 2 cm
Venstre: 2 cm
Indbindingsmargen: 0 cm
Afstand fra kanten: Sidefod og sidehoved  begge 1,25 cm
Avatar billede hcma Novice
15. februar 2004 - 22:00 #3
sorry - læste forkert, så se bort fra mine kommentarer
Avatar billede jkrons Professor
15. februar 2004 - 22:18 #4
Er det på skræm eller i udskrift eller evt. begge? Hvis det kun er på skærmen, anvender du så normalvisning eller udskriftslayout?
Avatar billede pandepind Nybegynder
15. februar 2004 - 22:26 #5
Begge steder, men jeg bruger udskriftslayout i visning
Avatar billede jkrons Professor
15. februar 2004 - 22:34 #6
Prøvat skifte til normalvisning. Vælg Vis - fodnoter.Undersøg om felter starter med blanke linier. I givet fald slet dem. Ellers kan du i ruden øverst i fodnoteområdet vælge fodnoteseparator.  Er der blanke linier efter stregen? I givet fald prøv at slette dem.

Hjælper intet af ovenstående, så prøv at se om der skulle være noget galt med din fodnotetypografi. (Formater - Typografi.)
Avatar billede pandepind Nybegynder
15. februar 2004 - 23:03 #7
Det virkede, så jeg har smidt pointene efter dig :)
Tusinde tak, det var ved at pisse mig af
Avatar billede jkrons Professor
15. februar 2004 - 23:03 #8
Velbekomme! Tak for point.