Avatar billede duez Nybegynder
15. februar 2004 - 18:07 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

opret leje

HEj alle eksperter

Jeg er igang med at lave en bestil leje funktion til en chat.
den skulle fungere sådan at den går ind og læser hvor mange
3D-C (i databasen hedder de spir) man har og trække 50 fra og oprette leje.
Jeg har lavet denne her men der er en fejl i den, og jeg kan ikke finde den

<?php
include('inc/sql.php');

$result = mysql_query("SELECT * FROM users WHERE id = '$id' ORDER BY id DESC") or die(mysql_error());
  $row = mysql_fetch_array($result);
$result2 = mysql_query("SELECT * FROM leje ORDER BY id DESC") or die(mysql_error());
  $row2 = mysql_fetch_array($result2);

if ($row[spir] < 50) {
echo "Du har ikke nok 3D-C";
} else {
$spir = $row[spir] - 50;
$nummer = $row2[nummer] + 1;
mysql_query("UPDATE leje SET nummer = '$nummer'");
mysql_query("update users set spir = '$spir' room = '$nummer' roomname = 'Ny Leje' roombgpic = '30-1.jpg' roommax = '45' roomlukind = 'nej' where id = '$id'") or die(mysql_error());
echo "<b>Din leje er nu oprettet. Brug F5 for at komme op i den!</b> ";
}
?>

Håber i kan hjælpe mig
Avatar billede detox Nybegynder
15. februar 2004 - 18:12 #1
mysql_query("update users set spir = '$spir', room = '$nummer', roomname = 'Ny Leje', roombgpic = '30-1.jpg', roommax = '45', roomlukind = 'nej' where id = '$id'") or die(mysql_error());
Avatar billede detox Nybegynder
15. februar 2004 - 18:12 #2
Ellers må du beskrive fejlen.
Avatar billede duez Nybegynder
15. februar 2004 - 18:25 #3
det vil jeg så prøve.
Avatar billede duez Nybegynder
15. februar 2004 - 18:32 #4
det virker stadi ikke!

den skrive: Unknown column 'id' in 'order clause'
Avatar billede duez Nybegynder
15. februar 2004 - 18:32 #5
gjorde den også før
Avatar billede detox Nybegynder
15. februar 2004 - 18:36 #6
Så mangler du feltet 'id' i en af dine tabeller. Det giver forøvrigt ingen mening at sortere efter 'id', når der kun er en række.
Avatar billede detox Nybegynder
15. februar 2004 - 18:38 #7
Prøv måske:

$result = mysql_query("SELECT * FROM users WHERE id = '$id'") or die(mysql_error());
  $row = mysql_fetch_array($result);
$result2 = mysql_query("SELECT * FROM leje") or die(mysql_error());
  $row2 = mysql_fetch_array($result2);
Avatar billede duez Nybegynder
15. februar 2004 - 18:59 #8
tak jeg fik det til at virke!

Lav lige et svar så du kan få dine point
Avatar billede detox Nybegynder
15. februar 2004 - 19:35 #9
Velbekommen
Avatar billede scriptmanden Nybegynder
15. februar 2004 - 23:28 #10
Hvordan ser din Leje database ud
Avatar billede duez Nybegynder
06. august 2004 - 15:48 #11
har selv fundt ud af det!