Avatar billede skipperklausen Nybegynder
15. februar 2004 - 15:45 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Sende dokument som vedhæftet fil

Hvordan får jeg aktiveret knappen som kan sende dokumentet som vedhæftet fil. Jeg har knappen i værktøjslinien men den er "død". Har MS office 2000 standard. Bruger MS outlook som mail program. Håber nogen kan hjælpe.
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2004 - 18:42 #1
Jeg er ikke sikker på at dette er problemet, men prøv at tjek at du også har sat Outlook som standard i Internet explorer

Vælg Tools - Internet Options
Fanebladet Programs
Sæt E-mail til Outlook
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2004 - 18:47 #2
Du skal også have sat hak i feltet mail as attachment i indstillinger. (jeg har eng. version)
Vælg Tools - Options
Fanebladet General
Sæt hak i mail as attachments
Avatar billede skipperklausen Nybegynder
15. februar 2004 - 19:31 #3
Har prøvet de ting dy skriver. Det har ingen effekt. Desværre.
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2004 - 21:54 #4
Måske kan noget i dette link hjælpe.

http://word.mvps.org/FAQs/AppErrors/MissngMenusEtc.htm
Avatar billede skipperklausen Nybegynder
15. februar 2004 - 23:01 #5
Umiddelbart er der ikke noget på denne link som hjælper. En oplysning mere : Når jeg med "hvad er det" peger på den "døde" knap, skriver word at "denne kommando er ikke tilgængelig, fordi onlinelayoutvisning er aktiv"
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2004 - 23:12 #6
Mystisk. Har aldrig hørt om den fejl. Har lige prøvet at få punktet frem i onlinelayoutvisning, og det er der ingen problemer med hos mig.

Måske skulle du alligevel prøve linket med den manglende menu. Det kunne jo være at en reset af dine menuer ville hjælpe.

I xp versionen er der et punkt "Disabled items" under punktet about Microsoft Word. Jeg husker ikke, om dette punkt også findes i 2000 versionen men tjek lige, at hvis det er, at du ikke har disablet et eller andet, der gør, at du ikke får punktet frem.

Ellers har jeg ikke flere forslag :-(
Avatar billede skipperklausen Nybegynder
15. februar 2004 - 23:40 #7
OK. Tak for forsøgene. Har prøvet reset af menuer...ingen virkning....Heller ikke noget om "disabled items"..Fatter simpelthen ikke hvorfor denne funktion ikke virker. Det er sikkert ikke meningen jeg skal kunne gøre det :-)
Avatar billede jkrons Professor
16. februar 2004 - 08:55 #8
Jeg bkan fortælle dig, at du ikke er den første der har det problem. Det refereres faktisk ret tit i Word nyhedsgrupperne.

Her er et forslag til løsning:

This problem occurs because the Win.ini configuration file is incomplete.

Add the following entry into the Win.ini file (by using either the plain
text editor or the Sysedit utility), under the Mail heading. Some lines may
exist, but all are needed for this feature. After you add these lines,
reboot your computer:

[Mail]
MAPI=1
CMC=1
CMCDLLNAME=mapi.dll
CMCDLLNAME32=mapi32.dll
MAPIX=1
MAPIXVER=1.0.0.1
OLEMessaging=1
Avatar billede skipperklausen Nybegynder
16. februar 2004 - 17:21 #9
Tusind tak for hjælpen. Dette var løsningen. :-)
Avatar billede jkrons Professor
16. februar 2004 - 17:44 #10
Velbekomme :-)