Avatar billede andersblarsen Nybegynder
15. februar 2004 - 11:05 Der er 11 kommentarer

Problemer med afspilning af brændte cd'er

Jeg benytter mig af brænderprogrammet Nero Xpress.

Jeg har dog et problem med afspilning af mine brændte cd'er. På nogle anlægs virker de, på andre ikke.

Jeg har hørt noget om, at jeg skal lukke min cd efter brænding. Hvordan gør jeg det og har nogen erfaring med om det rent faktisk hjælper?

//Anders
Avatar billede kesh Nybegynder
15. februar 2004 - 11:11 #1
Hvilken version køre du med?
Hvilke CDer bruger du?
Og hvilken CD Brænder har du?

//Kesh
Avatar billede andersblarsen Nybegynder
15. februar 2004 - 11:13 #2
Jeg kører med Nero 6
Bruger almindelige CD-R
Har en Samsung RW 40x12x40

Var det nok info?
Avatar billede serverservice Praktikant
15. februar 2004 - 13:26 #3
når du brænder skal du sætte den ned i hastighed - vælg f.x. 8 xspeed. problemet med nogle ældre cdafspillere er at de ikke understøtter høj hastighed. det burde løse dit problem.
Avatar billede chaoz Nybegynder
15. februar 2004 - 13:27 #4
hvad mærke cd-r bruger du. det kan meget vel være cd'erne jeg har tidligere haft problemet men fik ny brænder og så kører det bare. jeg har nu en plextor 48X
Avatar billede andersblarsen Nybegynder
15. februar 2004 - 13:34 #5
Jeg brænder dem med 4x hastighed for at være på den sikre side, problemet løses desværre ikke...Jeg har en teori om, at den laser som er inde i mit anlæg er for følsom, hvorfor den "skratter"...

Af cd-mærke bruger jeg prodye fra tyskland ... har dog også  Kodakt Silver+Gold liggende, har endnu ikke prøvet dem.

Kender i til den der lukning af cd'en jeg beskriver i spørgsmålet?
Avatar billede chaoz Nybegynder
15. februar 2004 - 13:40 #6
...ja men man lukker altid sine cd'er når det er musik cd'er, du kan se om der er flueben i finalize CD i menuen file>compilation properties>og så i ruden BURN
Avatar billede serverservice Praktikant
15. februar 2004 - 13:40 #7
Ja lukning vælger du under: Burn-finalize cd . så kan der ikke skrives på den igen.
Avatar billede andersblarsen Nybegynder
15. februar 2004 - 13:43 #8
ok, den stod på finalize så det er åbenbart ikke det der er problemet.....I øvrigt, hvorfor skal man lukke en CD-R :S ... man kan jo alligevel ikke skrive på den igen - eller kan man?
Avatar billede chaoz Nybegynder
15. februar 2004 - 13:45 #9
det kan man hvis det er data cd'er. der kan man lave det der hedder en multi session cd hvor man så kan smide mere og mere på efter hånden. men det kan man ikke med audio. jeg ville nok prøve en anden slags medie da det kan være din brænder ikke arbejder så godt sammen med den slags medie. prøv dine kodak, de plejer at levere god kvalitet
Avatar billede serverservice Praktikant
15. februar 2004 - 13:47 #10
jo hvis du ikke lukker den kan du godt skrive på den ved at vælge continue multisession disk
Avatar billede chaoz Nybegynder
15. februar 2004 - 13:49 #11
ja på data cd'er. audio cd'er skal være lukket for at kunne bruge dem i et anlæg