Avatar billede nba1 Nybegynder
29. januar 2001 - 10:11 Der er 16 kommentarer og
2 løsninger

mouseover

er der nogen der har en ide til hvordan man får noget tekst frem ved en mouseover på et billede.

Jeg kan godt gøre det hvis det er et billede i stedet for noget tekst.

på forhånd tak
Avatar billede kasseper Nybegynder
29. januar 2001 - 10:16 #1
der er mange at vælge imellem på www.dynamicdrive.com
og på www.bratta.com
Avatar billede hoejrup Nybegynder
29. januar 2001 - 10:21 #2
Spørgsmålet er besvaret her http://www.eksperten.dk/spm/46236

/per
Avatar billede kasseper Nybegynder
29. januar 2001 - 10:21 #3
jeg misforstod vist spørgsmålet, glem det ovenstående....
Avatar billede hoejrup Nybegynder
29. januar 2001 - 10:29 #4
Det eneste du skal gøre er at lave teksten om til et billede. Eller lægge noget tekst på et billede, og bruge billedet på mouseover knappen.

/per

Avatar billede day Nybegynder
29. januar 2001 - 10:31 #5
Du kan lave en almindelig boks i et grafikprogram og skrive teksten i denne boks = tekst.gif
Hilsen Day
Avatar billede bubel Nybegynder
29. januar 2001 - 11:50 #6
day: det er da en smule \"tungt\" i forhold til alm. tekst...
Avatar billede nba1 Nybegynder
29. januar 2001 - 11:51 #7
da det er noget tekst der bliver hentet i en database er det heller ikke muligt at lave det om til et billede
Avatar billede bubel Nybegynder
29. januar 2001 - 11:56 #8
Hvis du laver et <div Id=\"tekst\" visibility=hidden>Tekst</div>

og så på mouseover sætter tekst.visibility=visible

burde det virke.
Jeg er ikke sikker på om det er skrevet korrekt, men ideen skulle være god nok.
Avatar billede day Nybegynder
29. januar 2001 - 13:41 #9
bubel: Det kan du have ret i, især hvis det er en større mængde tekst der skal hentes i en database.
Day
Avatar billede nba1 Nybegynder
29. januar 2001 - 13:44 #10
teksten der skal skrives er ikke mere end højst 10 ord.

Bubel har du et eksempel på din løsning jeg kan kigge på?
Avatar billede engrob Nybegynder
29. januar 2001 - 16:54 #11
Jeg forstår det ikke helt. Hvis det bare er et billede og du vil have noget tekst frem kan du så ikke bare bruge alt=\"ksd\" eller på et link title=\"hkdl\"??

Ellers er der denne her:
http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex5/popinfo.htm
Der kan du også skrive noget tekst til.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
29. januar 2001 - 17:01 #12
Er det den løsning du tænker på?

<a href=\"#\" OnClick=\"window.open(\'images/billede21.jpg\',\'billede1\',\'toolbar=0,location=0,status=0,menubar=0,scrollbars=1,resizable=1,width=420,height=520\')\" onMouseOver=\"overlib(\'Billedet fylder 61 kb.\', CAPTION, \'Billede\')\" onMouseOut=\"nd()\">

/Per
Avatar billede hellhunter Nybegynder
29. januar 2001 - 17:19 #13
Der er mindst 1 mulighed mere ...
Klik på dette link: http://fp.image.dk/fpeskovboel/test/popup.htm

/Hellhunter
Avatar billede olebole Juniormester
29. januar 2001 - 18:36 #14
<ole>
Mon ikke, du kan bruge det her:

<html>
<head>

<script language=\"JavaScript\">
// Check the browser:
var ns4 = (document.layers)? true:false;
var ns6 = (document.getElementById)? true:false;
var ie4 = (document.all)? true:false;

var content = new Array();
content[0] = \"\";
content[1] = \"Tekst nummer 1\";
content[2] = \"Tekst nummer 2\";
content[3] = \"Tekst nummer 3\";
content[4] = \"Tekst nummer 4\";
function writeToLayer(whichText) {
    if (ns4) {
        doc = document.layers[\'myDiv\'].document;
        doc.open();
        doc.write(\'<span class=\"myClass\">\' + whichText + \'</span>\');
        doc.close();
    }
    if (ns6) {
        document.getElementById(\'myDiv\').innerHTML = whichText;
    }
    if (ie4) {
        document.all[\'myDiv\'].innerHTML = whichText;
    }
</script>

<style type=\"text/css\">
#myDiv { position:absolute; left:250px; top:100px; }
.myClass { font-family:verdana; font-size:10px; color:#ff0000 }
</style>

</head>
<body bgcolor=\"#ffffff\">

<div id=\"myDiv\" class=\"myClass\">...her kan du skrive tekst...</div>

<a href=\"#\" onmouseover=\"writeToLayer(content[1]);\" onmouseout=\"writeToLayer(content[0]);\">Skriv tekst 1</a><br><br>
<a href=\"#\" onmouseover=\"writeToLayer(content[2]);\" onmouseout=\"writeToLayer(content[0]);\">Skriv tekst 2</a><br><br>
<a href=\"#\" onmouseover=\"writeToLayer(content[3]);\" onmouseout=\"writeToLayer(content[0]);\">Skriv tekst 3</a><br><br>
<a href=\"#\" onmouseover=\"writeToLayer(content[4]);\" onmouseout=\"writeToLayer(content[0]);\">Skriv tekst 4</a>

</body>
</html>

/mvh
</bole>
Avatar billede olebole Juniormester
29. januar 2001 - 18:37 #15
Ups....skriv lige browser-checket sådan i stedet:

// Check the browser:
var ns4 = (document.layers)? true:false;
var ns6 = (document.getElementById && !document.all)? true:false;
var ie4 = (document.all)? true:false;

/nvh
Avatar billede engrob Nybegynder
03. februar 2001 - 17:07 #16
Hvaaa\' har du å også tænkt dig at lukke på et tidspunkt?
Avatar billede nba1 Nybegynder
04. februar 2001 - 15:38 #17
Tak for hjælpen
i må undskylde den sende tilbagevending
Avatar billede olebole Juniormester
04. februar 2001 - 18:37 #18
No sweat :))