Avatar billede henningsen- Nybegynder
14. februar 2004 - 21:57 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Er mit windows registret

Hvordan ved jeg om mit windows er registret?
Avatar billede leif Seniormester
14. februar 2004 - 22:02 #1
Hvis det er en OEM udagve kommer den op og be'r om at blive aktiveret !!!

Er det en firma udgave vil den ikke komme op og spørge.
Avatar billede cp1 Nybegynder
15. februar 2004 - 00:19 #2
skriv, winver , i kør, så for du denne boks op
http://firewalker.1go.dk/winver.jpg
Avatar billede hcma Novice
15. februar 2004 - 02:51 #3
mener du registreret eller aktiveret?
Aktivering er obligatorisk og SKAL ske senest 30 dage efter installation. Hvis det ikke er sket, vil der med jævne mellemrum inden for 30-dages perioden poppe en besked op, om du vil aktivere nu eller vente. Hvis denne besked ikke er dukket op, er den aktiveret. Ellers bruder systemet sammen når 30-dags-perioden er gået.
Registrering er valgfri, og kan gøres når som helst og har ingen betydning for systemet som sådan.
Avatar billede tofferman Nybegynder
15. februar 2004 - 02:53 #4
catbody > Aktivering gælder ikke for firmaudgaven.
Avatar billede hcma Novice
15. februar 2004 - 12:07 #5
tofferman >> korrekt, men går ud fra at der ikke er tale om en corporate edition
Avatar billede henningsen- Nybegynder
15. februar 2004 - 19:38 #6
Det er aktivering

Sorry
Avatar billede henningsen- Nybegynder
15. februar 2004 - 19:39 #7
den popper ikke op mere men stadig væk står den under Start -> alle programmer -> aktiver windows
Avatar billede hcma Novice
15. februar 2004 - 19:49 #8
hvis det står der, er det næsten helt sikker OK = allerede aktiveret.
Prøv at klikke på det. Der popper så nok en boks op, hvori der står, at det allerede er aktiveret.
Avatar billede hcma Novice
15. februar 2004 - 19:51 #9
Er jo også meget godt at ikonet er der, da man jo så straks kan komme tvivl i møde.
Avatar billede henningsen- Nybegynder
15. februar 2004 - 22:00 #10
der kommer aldrig en popup
Avatar billede hcma Novice
15. februar 2004 - 22:07 #11
du skriver at det står der: Start -> alle programmer -> aktiver windows  Klik på det og hvad der sker. Du bliver nok positivt overrasket, da jeg tror der vil poppe en boks som fortæller at det allere er aktiveret.
Avatar billede henningsen- Nybegynder
22. april 2004 - 14:25 #12
Det var det ikke, så jeg ringede bare til microsoft :)
Avatar billede hcma Novice
22. april 2004 - 15:35 #13
du kunne også have åbnet stifinderen -> hjælp -> er denne kopi af Windows lovlig. Så skulle du nok blive guidet igennem.