Avatar billede photop Nybegynder
14. februar 2004 - 13:57 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Får ikke tildelt dynamisk IP-adresse (TDC ADSL)

Jeg har to Win2k der går på nettet via en switch der er koblet til et ADSL-modem fra TDC. Jeg har to ip-adresser og alting fungerer som det skal.

Problemet er nu at jeg forsøger at bytte den ene computer ud med en anden (som stort set er identisk - samme bundkort, samme netkort, samme OS). Men herfra kan jeg ikke få forbindelse. Har jeg glemt en eller anden snotdum detalje, eller hvad sker der?
Avatar billede chalde Seniormester
14. februar 2004 - 14:00 #1
Tdc låser rettighederne af iperne til netkortets mac adressei 1time af gangen.
Dvs, for at få en 3. computer på, skal du vente 1 time fra du tændte computer 1 eller 2 før du kan få nr 3 på.
Hmm, det lød forvirrende. Spørg endelig hvis du ikke forstår hvad jeg mener.
Du kan se hvornår rettigheden udløber ved at skrive ipconfig /all i start->kør
Avatar billede photop Nybegynder
14. februar 2004 - 14:00 #2
Afblæst. Håber ikke nogen nåede at bruge tid på at svare. Efter 10 genstarter, så lykkedes det da jeg genstartede 11. gang!!!

Det er vist her man bare skulle tage sig sammen og få skiftet til LINUX!!!
Avatar billede larsfryd Nybegynder
14. februar 2004 - 14:00 #3
Du skal vente en time inden dine IP adr bliver frigivet
Avatar billede chalde Seniormester
14. februar 2004 - 14:01 #4
Det vil ikke hjælpe af skifte til linux :-)
Avatar billede photop Nybegynder
14. februar 2004 - 14:01 #5
Okay. Det vil sige at nu kan jeg komme på fordi der er gået en time????
Avatar billede photop Nybegynder
14. februar 2004 - 14:02 #6
Jamen jeg takker mange gange. Så ved jeg da hvad der gik galt (eller - der gik jo sådan set ikke noget galt. Det var bare undertegnede der var uvidende :-)
Avatar billede chalde Seniormester
14. februar 2004 - 14:03 #7
Det var så lidt :-)
Jeg fandt selv ud af det da jeg skulle prøve linux http://www.eksperten.dk/spm/449630 :-)
Avatar billede petgo Nybegynder
13. april 2004 - 08:18 #8
I du kan også bare skrive ipconfig /release all hvorefter alle ip-adresser bliver frigivet. Bagefter skriver du bare ipconfig/ renew all..... slam bam og du har en ny ip! *SS*
Avatar billede chalde Seniormester
13. april 2004 - 08:31 #9
Det hjælper ikke så længe ip´en er låst til mac addresen.