Avatar billede curtain Nybegynder
14. februar 2004 - 12:42 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

html i php variabel

Hej

Jeg har lavet et nyhedssystem i PHP, og vil nu gerne have at det mine besøgende indtaster i formen mail, skal komme til at stå som en mail adresse. Jeg har prøvet at skrive følgende, men det ser ikke ud til at virke:

<?php
session_start()

$_SESSION['mail'] = $_REQUEST['mail'];
$mail = <a mailto:$_SESSION['mail']>$_SESSION['mail']</a>;

mysql_connect(localhost, root);
mysql_select_db(news);

mysql_query(insert into nyheder (navn, mail, hjemmeside, tekst) values ($navn, $mail, $hjemmeside, $tekst)
or die ('Mysql error');

Hvor jeg som i kan se har prøvet at omringe det som brugeren indtaster i mail med <a mailto:$mail>$mail</a>
Hvad kan jeg gøre i stedet?
Avatar billede tefcke Nybegynder
14. februar 2004 - 13:10 #1
echo "<a href=\"mailto:{$_SESSION['mail']}\">{$_SESSION['mail']}</a>";
Avatar billede danino Nybegynder
14. februar 2004 - 13:13 #2
Det skal være:
<?php
session_start()

$_SESSION['mail'] = $_REQUEST['mail'];
$mail = "<a mailto:" . $_SESSION['mail'] . ">" . $_SESSION['mail'] . "</a>";

mysql_connect(localhost, root);
mysql_select_db(news);

mysql_query(insert into nyheder (navn, mail, hjemmeside, tekst) values ($navn, $mail, $hjemmeside, $tekst)
or die ('Mysql error');

Jeg har sat " rundt om dit link til mailen, da der er tale om en string.
Læs evt. mere her: http://dk.php.net/manual/en/language.types.string.php
Avatar billede curtain Nybegynder
14. februar 2004 - 13:28 #3
Nu har jeg skrevet:

<?php
session_start();

$_SESSION['mail'] = $_REQUEST['mail'];
$mail = "<a mailto:\"{$_SESSION['mail']}\">{$_SESSION['mail']}</a>";

echo "Send en mail til $mail";
?>

Men så skriver den bare ( Hvis jeg indtastede mail@mail.dk i formen ):  Send en mail til mail@mail.dk uden at gøre mail@mail.dk til et mail link.
Avatar billede danino Nybegynder
14. februar 2004 - 13:31 #4
Prøv:
<?php
session_start();

$_SESSION['mail'] = $_REQUEST['mail'];
$mail = "<a href=\"mailto:{$_SESSION['mail']}\">{$_SESSION['mail']}</a>";

echo "Send en mail til $mail";
?>
Avatar billede curtain Nybegynder
14. februar 2004 - 13:33 #5
Så virker det :)  takker
Avatar billede curtain Nybegynder
14. februar 2004 - 13:34 #6
Egentlig også det  tefcke skrev, men jeg kom til at bytte om på nogle slashes
Avatar billede danino Nybegynder
14. februar 2004 - 13:37 #7
Vil du også have points tefcke... Helt fair med mig.. Du siger bare til, så opretter jeg er sprørgsmål, så du evt. kan få halvdelen?
Ellers tak for points...
Avatar billede tefcke Nybegynder
14. februar 2004 - 13:39 #8
Nej det er ok, jeg er sgu ikke grådig!
Avatar billede danino Nybegynder
14. februar 2004 - 13:42 #9
Heller ikke mig... Jeg ville gerne give dig dem hvis du ville... Men fair nok...