Avatar billede ruderkonge Nybegynder
28. januar 2001 - 22:37 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

2 forms 1 document

Hvorledes kan man lave 2 forms i et document, jeg ønsker noget som ligner:

<form action=\'eks.asp\' method=\'post\'>
<input type=\'submit\' value=\'Videre &gt;&gt;\'>
<form action=\'eks.asp\' method=\'post\'>
<input type=\'submit\' value=\'Videre &gt;&gt;\'>
</form>

Dette er sikker ikke måden, men hvordan kan det så gøres ?
Avatar billede lens Nybegynder
28. januar 2001 - 23:30 #1
Altså, du vil have en form inden i en anden form?
For hvis du bare vil have to forms i det samme dokument, så kan du bare gøre det.
Avatar billede ruderkonge Nybegynder
29. januar 2001 - 10:16 #2
Jeg skal have det lavet som følger:

session(\"list\") = replace(session(\"list\"), \"\"  & (request(\"setses\")) & \"\",\"0\")

\'main table
response.write\"<form name=\'totalsend\' action=\'frame_top.asp?page=step2\' method=\'post\'>\"

response.write\"<table width=\'750\' height=\'100%\' border=\'0\' cellspacing=\'0\' cellpadding=\'0\'>\"
response.write\"<tr>\"
response.write\"<td width=\'100\' background=\'gfx/bg_frontpage.gif\' valign=\'top\'>\" & font10pt_black & \"\"
response.write\"</td>\"
\'content tabledata start
response.write\"<td width=\'550\' valign=\'top\' bgcolor=\'White\' style=\'border-left: thin solid Black; border-right: thin solid Black;\'>\" & font10pt_black & \"\"
\'content table start

response.write\"<table border=\'0\' width=\'550\'  height=\'100%\'  align=\'center\' cellpadding=\'0\' cellspacing=\'0\' border=\'0\'>\"
response.write\"<tr>\"
response.write\"<td width=\'550\' valign=\'top\' >\"

\' content 2 start
response.write\"<table  width=\'550\' border=\'0\' valign=\'top\' cellpadding=\'0\' cellspacing=\'0\' width=\'550\'>\"
response.write\"<tr>\"
response.write\"<tr><td height=\'2\'></td></tr>\"
response.write\"<td width=\'550\' align=\'center\'>\"

sqllist = replace(session(\"list\"),\",,\",\",\")
\'Denne skulle egenlig fjerne det forreste komma... men det gør den ikke :(
sqllist = mid(sqllist,2,len(sqllist)-2)
response.write\"<table width=\'550\'>\"
response.write\"<tr>\"
response.write\"<td width=\'1%\' height=\'20\' bgcolor=\'silver\'>\" & font8pt_black & \"&nbsp;Varenummer:</td>\"
response.write\"<td width=\'150\' height=\'20\' bgcolor=\'Silver\'>\" & font8pt_black & \"&nbsp;Varebetegnelse:</td>\"
response.write\"<td width=\'150\' height=\'20\' bgcolor=\'silver\'>\" & font8pt_black & \"&nbsp;Rammefarve:</td>\"
response.write\"<td width=\'1%\' height=\'20\' bgcolor=\'silver\'>\" & font8pt_black & \"&nbsp;Pris:\"
response.write\"</td>\"
response.write\"<td width=\'1%\' height=\'20\' bgcolor=\'silver\'></td>\"
response.write\"</tr>\"
SqlQ = \"Select * from batik where ID in (\" & right(sqllist, len(sqllist)-1) & \")\" \'Det gør denne lille sag derimod... he he
        Set retur_SqlQ = Connection.execute(SqlQ)
        if not retur_SqlQ.eof then
        do while not retur_SqlQ.EOF
        setprice = retur_SqlQ(\"itemprice\")
        calculer = (1*(calculer)) + (1*(setprice))

        If n = 2 then
        tableset = \"BGCOLOR=\'silver\'\"
        n = 1
          Else
        tableset = \"BGCOLOR=\'#eeeeee\'\"
        n = 1
        n = n + 1
          End If

response.write\"<tr>\"
response.write\"<td height=\'20\' \" & tableset & \">\" & font8pt_black & \"&nbsp;\" & retur_SqlQ(\"itemid\") & \"</td>\"
response.write\"<td height=\'20\' \" & tableset & \">\"
response.write\"<a href=java script:popup(\'enhanced.asp?picture=\" & retur_SqlQ(\"itemid\") & \"\') title=\'Se varen \" & retur_SqlQ(\"itemname\") & \" stor\'>\" & font8pt_black & \"&nbsp;\" & retur_SqlQ(\"itemname\") & \"</a></td>\"
response.write\"<td height=\'20\'  \" & tableset & \">\" & font8pt_black & \"&nbsp;Natur&nbsp;<input type=\'radio\' checked name=\'radio\' value=\'1\'>&nbsp;&nbsp;Sort&nbsp;<input type=\'radio\' name=\'radio\" & retur_SqlQ(\"id\") & \"\' value=\'2\'>\"
response.write\"</td>\"
response.write\"<td height=\'20\'  \" & tableset & \">\" & font8pt_black & \"&nbsp;\" & retur_SqlQ(\"itemprice\") & \".-\"
response.write\"<br>\"
response.write\"<td height=\'20\'  \" & tableset & \">\" & font8pt_black & \"&nbsp;<a href=\'frame_top.asp?page=checkout&setses=\" & retur_SqlQ(\"id\") &\"\' title=\'Fjern varen \" & retur_SqlQ(\"itemname\") & \" fra vognen\'>slet</a></td>\"
response.write\"</td>\"
response.write\"</tr>\"

        retur_SqlQ.movenext
        Loop
        end if

response.write\"<tr>\"
response.write\"<td width=\'150\' height=\'20\' bgcolor=\'silver\'>\" & font8pt_black & \"&nbsp;Leveringsland:\"
response.write\"</td>\"
response.write\"<td width=\'250\' height=\'20\' bgcolor=\'black\'>\"
response.write\"<form action=\'main_checkout.asp\' name=\'selecter1\'>&nbsp;<select onchange=\'return GotoURL()\' name=\'sendinfo\' size=1>\"
If request(\"select\") = \"\" then
response.write\"<option value=\'dk\'>Danmark</option>\"
response.write\"<option value=\'it\'>Italia</option>\"

elseIf request(\"select\") = \"dk\" then
response.write\"<option value=\'dk\'>Danmark</option>\"
response.write\"<option value=\'it\'>Italia</option>\"

elseif request(\"select\") = \"it\" then
response.write\"<option value=\'it\'>Italia</option>\"
response.write\"<option value=\'dk\'>Danmark</option>\"

end if
response.write\"</select>\"
\'response.write\"</form>\"

response.write\"</td>\"
response.write\"<td height=\'20\' bgcolor=\'silver\'>\" & font8pt_black &\"&nbsp;Porto:\"
response.write\"</td>\"
if request(\"select\") = \"\" then
allprice = calculer + (1*(50))
response.write\"<td width=\'150 height=\'20\' bgcolor=\'#eeeeee\'>\" & font8pt_black & \"&nbsp; 50.-\"
response.write\"</td>\"
response.write\"<td width=\'50\' height=\'20\' bgcolor=\'silver\'></td>\"
response.write\"</tr>\"
response.write\"<tr>\"
response.write\"<td width=\'1%\' height=\'20\' bgcolor=\'silver\'>\" & font8pt_black & \"</td>\"
response.write\"<td width=\'150\' height=\'20\' bgcolor=\'Silver\'>\" & font8pt_black & \"</td>\"
response.write\"<td width=\'150\' height=\'20\' bgcolor=\'silver\'>\" & font8pt_black & \"&nbsp;Samlet Pris:</td>\"
response.write\"<td width=\'1%\' height=\'20\' bgcolor=\'silver\'>\" & font8pt_black & \"&nbsp;<u>\" & allprice & \"</u>.-\"
response.write\"</td>\"
response.write\"<td width=\'1%\' height=\'20\' bgcolor=\'silver\'></td>\"
response.write\"</tr>\"

elseif request(\"select\") = \"dk\" then
allprice = calculer + (1*(50))
response.write\"<td width=\'150 height=\'20\' bgcolor=\'#eeeeee\'>\" & font8pt_black & \"&nbsp; 50.-\"
response.write\"</td>\"
response.write\"<td width=\'50\' height=\'20\' bgcolor=\'silver\'></td>\"
response.write\"</tr>\"
response.write\"<tr>\"
response.write\"<td width=\'1%\' height=\'20\' bgcolor=\'silver\'>\" & font8pt_black & \"</td>\"
response.write\"<td width=\'150\' height=\'20\' bgcolor=\'Silver\'>\" & font8pt_black & \"</td>\"
response.write\"<td width=\'150\' height=\'20\' bgcolor=\'silver\'>\" & font8pt_black & \"&nbsp;Samlet Pris:</td>\"
response.write\"<td width=\'1%\' height=\'20\' bgcolor=\'silver\'>\" & font8pt_black & \"&nbsp;<u>\" & allprice & \"</U>.-\"
response.write\"</td>\"
response.write\"<td width=\'1%\' height=\'20\' bgcolor=\'silver\'></td>\"
response.write\"</tr>\"
elseif request(\"select\") = \"it\" then
allprice = calculer + (1*(80))
response.write\"<td width=\'150 height=\'20\' bgcolor=\'#eeeeee\'>\" & font8pt_black & \"&nbsp; 80.-\"
response.write\"</td>\"
response.write\"<td width=\'50\' height=\'20\' bgcolor=\'silver\'></td>\"
response.write\"</tr>\"
response.write\"<tr>\"
response.write\"<td width=\'1%\' height=\'20\' bgcolor=\'silver\'>\" & font8pt_black & \"</td>\"
response.write\"<td width=\'150\' height=\'20\' bgcolor=\'Silver\'>\" & font8pt_black & \"</td>\"
response.write\"<td width=\'150\' height=\'20\' bgcolor=\'silver\'>\" & font8pt_black & \"&nbsp;Samlet Pris:</td>\"
response.write\"<td width=\'1%\' height=\'20\' bgcolor=\'silver\'>\" & font8pt_black & \"&nbsp;<u>\" & allprice & \"</u>.-\"
response.write\"</td>\"
response.write\"<td width=\'1%\' height=\'20\' bgcolor=\'silver\'></td>\"
response.write\"</tr>\"
end if

response.write\"<td colspan=\'5\' width=\'550\' align=\'right\'><br>\"

response.write\"<input type=\'submit\' value=\'Videre &gt;&gt;\'>\" & font8pt_black &\"</a> \"
response.write\"</form>\"
response.write\"</td>\"
response.write\"</tr>\"

    response.write\"</table>\"

response.write\"</td>\"
response.write\"</tr>\"
response.write\"</table>\"

Jeg er egentlig ligeglad med hvordan, men informationerne fra de radiobuttons skal videresendes.
Avatar billede enlize Nybegynder
29. januar 2001 - 13:02 #3
De bliver automatisk sendt med.
Avatar billede ruderkonge Nybegynder
29. januar 2001 - 13:11 #4
ENLIZE DIN WANNABE PROGRAMMØR...

BIIIP BOOOT FORKERT SVAR.
Avatar billede enlize Nybegynder
29. januar 2001 - 13:25 #5
Du kan ikke have en child parent relationship med formfelter.... lav en form og sæt lav derefter et kald
Avatar billede ruderkonge Nybegynder
29. januar 2001 - 13:26 #6
pizza til alle