Avatar billede wedellsborghovedlys Nybegynder
13. februar 2004 - 11:28 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Placering af upload file

Hej,
Hvordan får jeg placeret en upload file i det her mail script?

<%@ Language=VBScript %>
          &nbsp;<br>
<%
if Request.Form("sendknap") = "Send" then
    ' -- Hent form-felter
    firma = Request.Form("firma")
    navn = Request.Form("navn")
    email = Request.Form("email")
    telefon = Request.Form("telefon")
    kilo = Request.Form("kilo")
    kommentar = Request.Form("kommentar")

    ' -- Saml emailens tekst
    body = firma & vbCrLf & navn & vbCrLf & email & vbCrLf & telefon & vbCrLf & kilo
    body = body & vbCrLf & vbCrLf & "Evt. kommentar: " & vbCrLf & vbCrLf & kommentar

    ' -- Klargør AspMail
    Set Mailer = Server.CreateObject("SMTPsvg.Mailer")
    Mailer.FromName = "xx"
    Mailer.FromAddress = "xx"
    Mailer.RemoteHost = "Kunden"
    Mailer.AddRecipient "xx","xx@xx.dk"
    Mailer.Subject = "Prisforespørgsel"
    Mailer.BodyText = body

    ' -- Send mailen
    If Mailer.SendMail Then
        Response.Write("<br><br><br><br><b><center>Vi har modtaget din besked og vender snart tilbage med et tilbud</center></b>")
    Else
        Response.Write("Der skete en fejl. Fejlen var: " & Mailer.Response)
    End If
Else
%>
<form method="post" action="bestilling.asp">
  <table border="0" STYLE="table-layout: fixed" width="100%" class="text_main">
    <tr>
      <td width="11%">Firma</td>
      <td width="89%"><input type="text" name="firma" size="31"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td width="11%">Navn</td>
      <td width="89%"><input type="text" name="navn" size="31"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td width="11%">Email</td>
      <td width="89%"> <input type="text" name="email" size="31"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td width="11%">Telefon</td>
      <td width="89%"><input type="text" name="telefon" size="31"></td>
    </tr>
    <tr>
      <td width="11%">Kilo</td>
      <td width="89%"><select name="kilo" name="kilo" size="1">
                <option value="20-80 kg">20-80 kg</option>
                <option value="100-180 kg">100-180 kg</option>
                <option value="200-480 kg">200-500 kg</option>
                <option value="500-1000 kg">500-1000 kg</option>
                <option value="Over 1000 kg">Over 1000 kg</option>
              </select></td>
    </tr>
    <tr>
      <td width="100%" colspan="2"><br>Beskrivelse<br><br> <textarea name="kommentar" rows="5" cols="31">Beskrivelse</textarea><br><br>
  <input type="submit" name="sendknap" value="Send">
      </td>
    </tr>
  </table>
</form>
<%
End If
%>
Avatar billede fennec Nybegynder
13. februar 2004 - 12:16 #1
Du vil vel have vedhæftet filen til mailen.
Det kræver en total omskrivning af koden.... Det lyder slemt, men det er det ikke. Del opgaven i to.
1. Få uploaded en fil
2. Vedhæft filen.

Du skal skaffe et upload komponent http://www.aspsmart.com/aspSmartUpload/ (den bruger jeg). Du kan desuden finde mange ? om hvordan man uploader filer her på eksperten (søg og du skal finde). Du skal bare huske at alle dine Request.form skal ændres (Upload.form hvis du kalder dit uploadkomponent Upload)

Bagefter skal du vedhæfte filen til mailen. Nu kender jeg ikke SMTPsvg.Mailer men i Jmail gøres det sådan:

set Message = Server.CreateObject("JMail.Message")
set Attachment = Server.CreateOBject("JMail.Attachment")
Message.AddAttachment "din fil"

SMTPsvg.Mailer fungere sikkert på samme måde, men det kan du sikkert se i manualen.
Avatar billede wedellsborghovedlys Nybegynder
22. februar 2004 - 14:16 #2
Du havde fuldstændig ret, tak, selvom det krævede en del at omskrive det hele ;o)

Gider du lægge et svar?
Avatar billede fennec Nybegynder
23. februar 2004 - 08:04 #3
selvfølgelig....