Avatar billede mmfrandsen Nybegynder
13. februar 2004 - 11:06 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Omdan memo

Jeg har lavet en kode, hvor det har lykkedes mig at få smidt det her ind i en memo fil:

'Welcome to ' + team + '!

I am your new manager, ' + manager + '. I hope, that I can help you grow in this team, eventhough I'm sure your potential will lead you a lot higher than this.

Problemet er bare, at der i stedet skulle have stået:

Welcome to Ferrari!

I am your new manager, Mads Frandsen. I hope, that I can help you grow in this team, eventhough I'm sure your potential will lead you a lot higher than this.

Altså, Team og Manager er to strings, med henholdsvis 'Ferrari' og 'Mads Frandsen' i. Nu er problemet bare, at jeg ikke kan omdanne memo'en fra, at der står det i første eksempel, til, at der står det, som jeg har skrevet i andet eksempel. Jeg har fået fortalt at det er umuligt, eller i hvert fald besværligt, men er der nogen herinde der kan finde ud af det?
Avatar billede borrisholt Novice
13. februar 2004 - 11:17 #1
Memo1.Lines.Add('Welcome to %s!');
  Memo1.Lines.Add('I am your new manager, %s. I hope, that I can help you grow in this team, eventhough I''m sure your potential will lead you a lot higher than this.');
  Memo1.Lines.Text := format(Memo1.Lines.Text, ['Ferrari', 'Mads Frandsen']);
Avatar billede mmfrandsen Nybegynder
13. februar 2004 - 11:30 #2
Hmm... Problemet er bare, at jeg ikke kan bruge det her:
"Memo1.Lines.Add('Welcome to %s!');
  Memo1.Lines.Add('I am your new manager, %s. I hope, that I can help you grow in this team, eventhough I''m sure your potential will lead you a lot higher than this.');"

Fordi det bliver læst fra et andet sted og det kan ændres tit, men det bliver måske muligt, hvis jeg ændrer nogle ting. Jeg prøver lige, og så vender jeg tilbage.
Avatar billede mmfrandsen Nybegynder
13. februar 2004 - 11:33 #3
Yes, det gik rimeligt nemt og smertefrit :)