Avatar billede r_brejnholt Nybegynder
28. januar 2001 - 20:28 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

$HTTP_USER brugernavn?

Kan det lade sig gøre at se brugernavnet, som en bruger f.eks. har logget sig på sit netværk med, i php? - så kan man jo kontrollere ip-adressen og brugernavnet, og på den måde identificere sine brugere.
Jeg havde forestillet mig noget med: $HTTP_USER, $USER, $REMOTE_USER, $HTTP_REMOTE_USER eller sådan noget i den retning...
Avatar billede lojmann Nybegynder
29. januar 2001 - 10:36 #1
Lav en fil, info.php og smid flg. kode ind i den:
<?
phpinfo();
?>

Der kan du se alle de envoriment variabler som er (Ja, det hedder det!)

Men umildbart vil jeg sige nej!
Avatar billede r_brejnholt Nybegynder
29. januar 2001 - 11:50 #2
Det har jeg prøvet :(
Så må jeg jo nok finde en anden løsning
Avatar billede mikromus Nybegynder
29. januar 2001 - 15:01 #3
Japz.. Det kan du godt.. I den fil som du har lavet det  i skriver du bare :
<?
phpinfo();
?>
Avatar billede lojmann Nybegynder
29. januar 2001 - 18:03 #4
mikromus -> Se hvad jeg har skrevet!

r_brejnholt -> Hvad tænker du på?
Avatar billede r_brejnholt Nybegynder
29. januar 2001 - 19:43 #5
lojmann -> hvad mener du selv?
Jeg kan ikke se noget brugernavn hverken på min lokale maskine, eller på azero\'s server.
Se evt. på http://cyberfreak.dk/phpinfo.php3
Jeg har prøvet fra forskellige pc\'er.
Jeg får blot \"root\" som USER under environment, hvilket ikke er mit logonnavn.

sorry, jeg var nødt til at afvise svarene...
Avatar billede dpp Nybegynder
08. februar 2001 - 23:30 #6
du generelt ikke kunne bruge ip-adressen som del i identifikationen, da det kun er computere i netværk og ADSL der har permanent ip-adresse.
Avatar billede r_brejnholt Nybegynder
08. februar 2001 - 23:56 #7
  - jeps, I know, men hvis nu der var tale om en skole med adsl (oder so etwas) forbindelse, hvor eleverne logger ind på lokalnettet med deres forskellige brugernavne, så ville man jo kunne genkende dem...
- nicht so?
Avatar billede r_brejnholt Nybegynder
26. februar 2001 - 21:31 #8
drop det
Jeg finder ud af noget andet :(