Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
13. februar 2004 - 00:06 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Rydde op i html

Hej

Nogen der lige har (eller kan lave) et reg.exp.-script som kan rydde op i fx en <p>... Den skal kun gemme "align"...

fx:
<p noget="noget" align=center hej>Tekst...</p>
Skal blive til:
<p align=center>Tekst...</p>
Avatar billede ellebaek Nybegynder
13. februar 2004 - 00:31 #1
<%
Function fnLowerCaseHTML(strHTML)
    Dim objRegExp, strOutput
    Set objRegExp = New Regexp
    objRegExp.IgnoreCase = True
    objRegExp.Global = True
    objRegExp.Pattern = "<p (.*?) (align=)(.*?) (.*?)>"
    strOutput = objRegExp.Replace(strHTML,"<p $2$3>")
    fnLowerCaseHTML = strOutput
    Set objRegExp = Nothing
End Function
%>

Jeg har testet dette, og det virker i hvert fald for mig..
Avatar billede ellebaek Nybegynder
13. februar 2004 - 00:32 #2
og navnet er selvfølgelig rimelig misvisende ;-)
Men det kan du selv rette.
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
13. februar 2004 - 11:47 #3
Hmm... Jeg bruger PHP, men altså selve reg.exp. pattern'en burde jo være den samme, men jeg kan ikke få det til at virke i mit script...
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
13. februar 2004 - 11:54 #4
Jeg har selv lavet det her:
$Indhold = ereg_replace("<p([^a]*)(align\=(left|right|center))*([^>]*)>","<p \\2>",$Indhold);

Men det virker kun hvis det som står foran 'align' ikke indholder 'a'... Og jeg kan ikke negate (^) mere end det ene bogstav...
Avatar billede roenving Novice
14. februar 2004 - 01:57 #5
Hvorfor tager du ikke det pattern næsten direkte ?-)

$Indhold = ereg_replace("<p (.*?)(align=(left|right|center))(.*?)>","<p \\2>",$Indhold);
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
14. februar 2004 - 10:06 #6
Warning: ereg_replace(): REG_BADRPT in /web/www.pr-creation.net/www/test.php on line 25
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
14. februar 2004 - 10:23 #7
Hmm... Det virker næsten hvis jeg laver det som 'preg':
$Indhold = preg_replace("/<p(.*?)( align=(left|right|center))(.*?)>/","<p\\2>",$Indhold);

Men problemet er så hvis hvis der ikke er noget "align=(left|right|center)" i p'et... fx: <p noget="mærkeligtKode"> det bliver der ikke ryddet op i...
Avatar billede m-koldsgaard Nybegynder
14. februar 2004 - 22:29 #8
Fik selv fixet noget sammen, som gør at der altid er et 'align' i et 'p'...
Så nu virker det...