Avatar billede stausholm Nybegynder
23. september 1999 - 12:35 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Opslag i tabel

Jeg har et problem med opslag i en tabel. Jeg har i øjeblikket et felt i en tabel som jeg displayer med følgende.

<tr>
      <td width="125" valign="top" height="34"><p class="text"><b>Filnavn:</b></td>
      <td width="474" valign="top" height="34"><p class="text"><input name="dokument"
      value="<%=Class("dokument")%>" style="HEIGHT: 22px; WIDTH: 200px" size="32"></td>
    </tr>

denne værdi bliver taget ud fra tabel1. Hvis jeg nu gerne vil bibeholde værdien, men have mulighed for at lave et opslag i en bestemt kolonne i tabel2 ( på samme måde som jeg har mulighed for med en kombinationsboks i access, hvor jeg har et felt, som ligger i tabellen, men med en mulighed for et opslag over i en anden tabel og indsætte en værdi fra den.) Er det muligt at lave den samme funktionalitet i ASP.

/Stausholm

Avatar billede flemming Nybegynder
23. september 1999 - 12:50 #1
Du skal bruge en select Box (HTML) som viser valgmuligheder.

Nemmeste fremgangsmåde er nok at lave en lille funktion som tager "default" valget som parameter og som viser valg muligheder ved at lave opslag i tabel2.

Sub MakeSelectBox( strDefault )
' åben database og hent record sæt:
' insæt HTML tags med værdier fra database tabel2
'dvs <SELECT><OPTION Value="1">valg1 ... osv.
End Sub

Fra din FORM kan du nu kalde funktionen for at få vist de forskellige valgmuligheder ved at kalde funktionen:

<% CALL MakeSelectBox("") %>

/Flemming

Avatar billede stausholm Nybegynder
23. september 1999 - 19:19 #2
Jeg har prøvet det, det virker ikke for mig, kunne du evt. prøve at give et eksempel

/Stausholm
Avatar billede flemming Nybegynder
24. september 1999 - 15:12 #3
Følgende illustrerer teknikken. :

<tr>
      <td width="125" valign="top" height="34"><p class="text"><b>Filnavn:</b></td>
      <td width="474" valign="top" height="34"><p class="text"><input name="dokument"
      value="<%=Class("dokument")%>" style="HEIGHT: 22px; WIDTH: 200px" size="32"></td>
</tr>
<tr>
      <td width="125" valign="top" height="34"><p class="text"><b>Filtype:</b></td>
      <td width="474" valign="top" height="34"><p class="text"><% CALL MakeSelectBox("")  %></td>
</tr>

Sub MakeSelectBox( strDefault )
%>
<SELECT>
<OPTION>Vælg
<OPTION>valg 1
<OPTION>valg 2
</SELECT>
<%
End Sub

jeg går ud fra at du kan finde ud af at trække tabelværdier ud en databasen for at denne en <SELECT> box, dvs selv proppe noget indhold i MakeSelectBox("")
Avatar billede stausholm Nybegynder
25. september 1999 - 02:17 #4
Det virker nu. Jeg satte suben ind for tidligt i forløbet, dermed skete der ingen ting tak for eks. Du har fået pointene.

/Stausholm