Avatar billede ksr Nybegynder
12. februar 2004 - 16:06 Der er 17 kommentarer og
5 løsninger

kopier *.txt til clipboard

Er det muligt at kopier en *.txt fil til clipboard
Avatar billede kabbak Professor
12. februar 2004 - 19:06 #1
Avatar billede _cyberdude_ Nybegynder
12. februar 2004 - 23:54 #2
hmm... ved ikke helt præcist om det her virker.. et skud i tågen(jo det skal virke.. :D), men prøv det.. Nu tager jeg bare et eksemple og propper den i Command1_Click

Sub Command1_Click()
dim txtinput as string
open fil for input as #1
do until eof(1)
txtinput = txtinput % vbcrlf
loop
close #1
clipboard.clear
clipboard.settext txtinput
End Sub

erstat fil med sti og filnavn.
prøv det, måske en enkelt stavefejl eller 2... men finder du nok ud af...
Avatar billede martin_moth Mester
13. februar 2004 - 08:23 #3
Hele humlen ligger i

  clipboard.clear
  clipboard.settext
Avatar billede ksr Nybegynder
13. februar 2004 - 09:14 #4
Hmmmmm, jeg prøver igen det er ikke filens indhold jeg ønsker at få ind i clipbordet men hele filen (test.txt)
Avatar billede martin_moth Mester
13. februar 2004 - 09:33 #5
Hvad mener du - vil du have filens navn eller dens indhold ind.

Lad os sige du har en fil der hedder

c:\test.txt

I filen står en linie:

"Hej med dig"

Hvad skal kopieres til clipboard?
Avatar billede martin_moth Mester
13. februar 2004 - 09:37 #6
Prøv at forklar hvad du vil opnå - vil du kopiere en fil fra et sted til et andet, er der en helt anden måde at gøre det på
Avatar billede ksr Nybegynder
13. februar 2004 - 09:40 #7
Det er hele filen, jeg ønsker at få over i clipbordet, som at trykke ctrl + c på keyboard (SendKeys vbCtrlMarsk + vbKeyC, true)
Avatar billede martin_moth Mester
13. februar 2004 - 09:57 #8
Hvad er der så i vejen med at bruge din egen sendkeys?

Jo mere du forklare, jo bedre svar får du.
Avatar billede ksr Nybegynder
13. februar 2004 - 10:13 #9
Jeg kan ikke få sendkeys til at virke, når jeg trykker vtrl + v skriver den sendkeys ctrlv
Avatar billede _cyberdude_ Nybegynder
13. februar 2004 - 10:15 #10
hmm.. har jeg egentligt aldrig prøvet.. men vil skyde på at du bare åbner filen som binary og gemmer indholdet i en string og så kopiere den string til clipboard, ved ikke helt om det kan bruges til noget, men ellers kan du experimenter lidt med clipboard.setdata og se hvad du kan med den...
Avatar billede _cyberdude_ Nybegynder
13. februar 2004 - 10:17 #11
hmm.. hvordan er det lige du har skrevet den sendkeys?.. sendkeys("ctrl"+"v"?)?.. eller prøv lige at kopiere det kode du har brugt herind...
Avatar billede ksr Nybegynder
13. februar 2004 - 10:17 #12
Det jeg skal bruge det til er at når der er en der bruger mit program og ikke har Outlook, skal vedkommne åbne sit eget e-mail system og indsætte filen som vedhæftede fil ved at trykke på ctrl + v
Avatar billede ksr Nybegynder
13. februar 2004 - 10:19 #13
Jeg har skrevet det som oppe over SendKeys vbCtrlMarsk + vbKeyC, true
Avatar billede _cyberdude_ Nybegynder
13. februar 2004 - 10:19 #14
hvis du skal bruge sendkeys til at kopiere en fil med skal du bruge sendkeys(chr(3)), men der skal du jo så har makeret filen i et explorer vindue, eller noget.. sendkeys(chr(3)) er det samme som at trykke ctrl+c.. og sendkeys(chr(22)) er det samme som ctrl+v..
Avatar billede _cyberdude_ Nybegynder
13. februar 2004 - 10:20 #15
ok... på den måde... men der skal du jo stadig have det makeret i et explore vindue..
Avatar billede _cyberdude_ Nybegynder
13. februar 2004 - 10:21 #16
men tror lige netop at det er "SendKeys vbCtrlMarsk + vbKeyC, true" der er galt med, fordi at den ikke "holder" ctrl nede?..
Avatar billede martin_moth Mester
13. februar 2004 - 10:30 #17
Hvis du bare havde skrevet alt den forklaring fra starten...

Tror jeg hopper af, har ikke meget erfaring med SendKeys.
Avatar billede ksr Nybegynder
13. februar 2004 - 10:30 #18
Her er lidt kode
File1.Path = "C:\"
File1.FileName = "test.txt"
SendKeys (Chr(3))
Avatar billede _cyberdude_ Nybegynder
13. februar 2004 - 11:07 #19
du kan ikke bruge sendkeys i dette tilfælde så.. den kan du kun bruge hvis du f.eks, makere filen i et normalt explore vindue og så bruger Sendkeys(chr(3)).. så glem sendkeys i dette tilfælde...
Men prøv clipboard.setdata, har ikke selv leget med det endnu, men vil da tro at den kan bruges.
Avatar billede ksr Nybegynder
13. februar 2004 - 11:19 #20
clipboard kan kun bruges til text & billeder
Avatar billede _cyberdude_ Nybegynder
13. februar 2004 - 11:23 #21
hmm.. du kan ikke bruge clipboard.setdata, det er kun til billeder i vb.. fandt lige en source kode til det, der var lidt mere i det end bare nogle simple få linjer.. du kan hente den her: rr.exhedra.com\Upload_PSC\ftp\Copy_and_P46467152002.zip
Avatar billede ksr Nybegynder
13. februar 2004 - 11:28 #22
Kanon det er jo genialt tak tak og atter tak