Avatar billede stinne Nybegynder
11. februar 2004 - 18:35 Der er 7 kommentarer

Køb af nye RAM til IBM ThinkPad A22m

Jeg vil meget gerne købe nye ram (256 mb) til min ThinkPad A22m - Jeg har flere gange prøvet at bestille hjem fra diverse hjemmesider, men det er ikke lykkes at få nogle min computer vil acceptere!

På IBM's hjemmeside finder jeg følgende beskrivelse af ram: 3,3 volt, 144-pin, non-parity, 64-bit, 100 MHz SDRAM SODIMM.

Jeg har netop købt denne ram-blok:
- Produktbeskrivelse: EZ-memory hukommelse - 256 MB x 1 - SO DIMM 144-PIN - SDRAM
- Lagerkapacitet: 256 MB x 1
- Teknologi: SDRAM
- Model: SO DIMM 144-PIN
- Hukommelsesfrekvens: 100 MHz
.......som jeg ikke kan få min computer til at accepterer hverken med eller uden den "gamle" ram-blok (128 MB, 100 MHz)

Jeg ved at det er muligt at bestille nye ram ved IBM - men de er sindsyg dyre!
- Ved du hvorfor den ram-blok jeg lige har købt ikke passer?
- Ved du hvor jeg evt. kan købe 256 mb ram til min ThinkPad A22m?

Tak for hjælpen.
Mvh. Stinne.
Avatar billede ird Praktikant
11. februar 2004 - 18:39 #1
Avatar billede ird Praktikant
11. februar 2004 - 18:43 #2
Må indrømme jeg heller ikke kan finde dem på siden! :)
De er altid nemme at snakke med så prøv at tage kontakt til dem i morgen

http://www.ibm.com/contact/dk/
Avatar billede meinhoff Nybegynder
11. februar 2004 - 20:26 #3
Jeg vil tro at de ram du har købt er 32Mx8 og ikke 16Mx8 som du skal bruge.

Kig lige på EZ-memory`s nr. på blokken, den skal hedde 33L3069 for at du kan bruge den.

16Mx8 blokkene er oftest lidt dyrere end 32Mx8 blokkene fordi de er ældre, men da 16Mx8 er de eneste du kan bruge har du jo ikke det store valg (en pc100 so-dimm blok er ikke bare en pc100 so-dimm blok :)  )

M.v.h

Per
Avatar billede meinhoff Nybegynder
11. februar 2004 - 20:50 #4
d.v.s. det er ikke kun EZ....uanset hvilket firma der producerer den blok du skal bruge skal den hedde: 33L3069

Per
Avatar billede donlon Novice
12. februar 2004 - 13:11 #5
Et stk Viking 256 RAM klods, den er fundet via Vikingcomponents memory configurator, her http://www.vikingcomponents.com/pp/I0258.html

Den skulle være testet og godkendt til IBM laptops og kan købes i DK hos proshop her: Her http://www.proshop-direkte.dk/ShowProduct.aspx?prodid=15330

John
Avatar billede donlon Novice
12. februar 2004 - 13:15 #6
Ups, det var sq ikke Viking menory jeg fandt der, men EZ, men den skulle være god nok

John
Avatar billede ird Praktikant
13. april 2004 - 14:33 #7
Fik du tid til at smide lidt feedback her snart eller lukke spørgsmålet??