Avatar billede jan_amdi Nybegynder
11. februar 2004 - 15:26 Der er 8 kommentarer

Skabelon under NT / Windows 2000

Hejsa

Jeg har et stort problem med en skabelon, der er dannet i Word 97, under NT 4.0.
Den virker fint under NT og danner grundlag for rigtig mange breve, som alle er dannet ud fra den skabelon.

Men nu er der flere personer som tilgriber den samme skabelon, under Windows 2000.
Og nogle gange - men kun nogle gange - så hænger Word (under Win 2000) og der er ikke andet at gøre, end terminere programmet.

Skabelonen er skrivebeskyttet og der har aldrig været problemer med den, da den kun blev tilgrebet fra en Word der kørte under NT - men nu.....ARRRRGGGHHHH !!!!!!

Er der andre der har haft samme problem, eller vigtigere endnu, er der nogen der kender årsagen, eller ligefrem en løsning?

Med venlig hilsen
Jan Amdi
Avatar billede bufferzone Praktikant
11. februar 2004 - 15:32 #1
Lyder som en bug, har du updatet dine officepakker på klienterne (og styresystemer på både klienterne og serveren)
Avatar billede rvm Nybegynder
11. februar 2004 - 20:05 #2
Har du skiftet Word version?
Avatar billede jan_amdi Nybegynder
11. februar 2004 - 23:10 #3
Har ikke opdateret officepakkerne og ikke skiftet Word version.
Word 97 SR2 har kørt på NT i nogle år, og nu er der kommet nogle bærbare på nettet, som kører windows 2000, men også Word 97 SR2.
Og det er Word på de bærbare som nogle gange fryser, når de tilgriber et dokument, som benytter den fælles skabelon.
Avatar billede rvm Nybegynder
12. februar 2004 - 07:19 #4
Det lyder som en bug (som bufferzone skriver).

Hvis det er OK, så kunne du prøve at sende skabelonen til mig, så kiker jeg koden lidt efter i sømmene - fejlen kunne godt ligge der, men det er et vildskud *S*

Noget andet kunne være at skabelonen er fyldt med opdateringer (altså der er blevet ændret i skabelonen og så er der vagt gem oven i. En måde at "kompilere" dokumenter på, er at åbne dem og så gemme dem med et nyt navn - det har rettet en del mærkelige fejl i tidens løb hos mig.
Avatar billede jan_amdi Nybegynder
12. februar 2004 - 10:25 #5
Tak for tilbudet rvm, men der ligger 2730 liniers kode bag *S*
Prøver i første omgang at flytte alt over i et nyt dokument og kompilere det på ny.
Men nu du skriver "mærkelige fejl", så spidser jeg lige øre.
Jeg oplever nemlig selv nogle mærkelige fejl, hvor jeg pludselig - og her er det igen kun på nogle pc'er - ikke kan tilgribe "Activedocument" i koden, men får fejlen "5981 - Makroen kan ikke åbens". Jeg har ledt nettet tyndt for at finde en forklaring, men uden held.
Og her er det i nogle tilfælde lykkes mig at fixe problemet, netop ved at lave et helt nyt dokument, kopiere koden over og kompilere det igen.
Så kender du evt. noget til den fejl, eller ved hvordan den omgås.
For det er VILDT frustrerende, at sende en skabelon ud til 1000 brugere og så er der nogle som ikke kan bruge den - mens andre kan ????????????
Avatar billede Slettet bruger
14. februar 2004 - 01:47 #6
Jeg har oplevet noget der ligner ved et kald til DAO.DBEngine.35 i min kode. Ved opdatering fra NT til win xp, skulle koden ændres til DAO.DBEngine.36, da windows er opdateret. Måske har du en lignende fejl.
Avatar billede rvm Nybegynder
18. maj 2004 - 08:53 #7
Fik du svar på dit spørgsmål?
Avatar billede rvm Nybegynder
15. oktober 2004 - 22:59 #8
Fik du svar på dit spørgsmål?