Avatar billede casper_skovgaard Nybegynder
11. februar 2004 - 13:18 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

NotesDOMParser, hvordan får jeg indholdet tilbage

Jeg bruger NotesDOMParser til at løbe noget xml kode igennem og ændre forskellig ting i xml koden. Det virker fint. Her er noget fra den koden jeg bruger (det meste er taget fra designer hjælpen):

inputStr = |<?xml version="1.0"?><myxml>| + inputStr + |</myxml>|
Set domParser = session.CreateDOMParser( inputStr, outputRT)
domParser.Process
Set docNode = domParser.Document
Call walkTree( docNode)

det er funktionen walkTree som laver ændringerne.

Men hvordan får jeg den til rettede kode tilbage??? docNode indeholder hele den tilrettede træ struktur, men jeg kan ikke se hvordan jeg får træ strukturen tilbage som almindelig tekst.
Parseren har en output metode, men der skal man selv skrive det hele er det virkelig meningen.
Avatar billede pr0gm4n Nybegynder
11. februar 2004 - 21:19 #1
Har aldrig prøvet NotesDOMParseren; men hvad giver:

v=walkTree(docNode)

Hvad indeholder v så??
Avatar billede casper_skovgaard Nybegynder
12. februar 2004 - 12:43 #2
Det er ikke muligt, da jeg får fejlen "Illegal reference to: walkTree" når jeg gemmer scriptet.
Avatar billede casper_skovgaard Nybegynder
12. februar 2004 - 12:57 #3
Meget tyder på at man skal bruge output. Jeg fandt en artikel på notes.net, som indeholdt noget kode som jeg kunne bruge.

Jeg lader spørgsmålet stå åbent et par dage endnu, hvis nogen skulle ligge inde med bedre løsning :)

Se artiklen her ->
LDD Today: LotusScript: XML classes in Notes/Domino 6
http://www-10.lotus.com/ldd/today.nsf/a2535b4ba6b4d13f85256c59006bd67d/6ea34d9d852c34ce85256cbb00544486?OpenDocument#Using%20the%20DOM%20parser
Avatar billede cdelicht Nybegynder
15. februar 2004 - 11:01 #4
Hvad forsøger du at opnå?
Hvad mener du med "hvordan jeg får træ strukturen tilbage som almindelig tekst" ?
Avatar billede casper_skovgaard Nybegynder
25. februar 2004 - 10:11 #5
jeg har brugt den metode som er beskrevet på LDD Today (se ovenstående link).

jeg har dog opgivet at bruge "store content as html and mime" på rt felter, da featuren er så fejlbehæftet at den er umulig at bruge.
Fx. kan feltet ikke ligge på en subform og billeder forsvinder.

Endnu en feature i Notes som ville være rigtig fed hvis bare den virkede :(