Avatar billede jakobclausen Nybegynder
11. februar 2004 - 11:20 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Forbindelse til mysql via vb.net

Jeg er rimelig ny inden for asp.net, og prøver at lave et meget simpelt udtræk fra min mysql database - uden held.

Jeg vil blive meget glad hvis en kunne komme med et eksempel på et udtræk fra en mysql database, med nedenstående oplysning:

server: sql1
database: company
user: company
pass: company

Sql = SELECT * FROM employee

Jeg har læst om at man kan bruge noget der hedder ByteFX, men så vidt jeg forstår er det noget der skal installeres på serveren - hvilket jeg ikke har mulighed for.

På forhånd tak!
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
11. februar 2004 - 11:27 #1
Har hentet og installeret denne provider, men synes ikke rigtig at det gør det : nemmere: http://crlab.com/mysqlnet/download.html
Avatar billede roger Nybegynder
11. februar 2004 - 12:21 #2
Mange der bruger MySql sammen med .NET er glade for den her provider: http://www.bytefx.com/DotData.aspx
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
11. februar 2004 - 12:22 #3
Det er fint nok, men jeg fatter ikke en meter af hvordan jeg bruger den. Vil meget gerne have et komplet eksempel.
Avatar billede roger Nybegynder
11. februar 2004 - 12:42 #4
Har ikke selv testet det, men kiggede i deres dokumentationsfil. Nedenstående burde umiddelbart fungere. Håber du kan bruge det til noget.

//Lave en referece til bytefx dll'en
//Import namespaces ByteFX.Data.MySQLClient
Dim strMysql as String = "data source=localhost;user id=user;pwd=ditpass;database=dindb"
Dim conMysql as MySqlConnection = new MysqlConnection(strMysql)

Dim strSelect as String
Dim cmdSelect as MySQlCommand

strSelect = "SELECT * FROM employee"

cmdSelect = new MySQlCommand( strSelect, conMySql)

conMySql.Open()
MySqlDataReader reader = cmdSelect.ExecuteReader()
//gør noget ved readeren her
conMySql.Close()
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
11. februar 2004 - 13:05 #5
Roger >> Jeg har ikke ByteFX installeret, for ikke sikekr på at jeg kan bruge det.

Men jeg har selv fundet ud af det med ODBC, så lukker
Avatar billede roger Nybegynder
11. februar 2004 - 13:41 #6
Det skal ike installeret
Avatar billede roger Nybegynder
11. februar 2004 - 13:42 #7
wow..prøver lige igen. Det skal ikke installeres :)