Avatar billede ppr Nybegynder
11. februar 2004 - 06:12 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

opsætning af brugere

måske et dumt spørgsmål, men alligevel.

Jeg skal finde en forklaring på forskellen mellem en win2000 server med og uden Aktive Directory opsætning.

Har fundet en del uden og diverse opsætningsmåder, men igen tilsvarende med Aktive Directory.

F.eks. hvilke konti skal ag sikkerhedsmæssige årsager ændres og eller kan slettes/stoppes.

Og hvor mange brugere skal man være for at det er bedre at bruge Aktive Directory til en fil-og printserver.
Avatar billede jones_net Nybegynder
11. februar 2004 - 10:08 #1
Hvis du har et domæne med flere servere, kan du med fordel styre brugerne via AD - AD centralliserer brugerlogin til en server, hvor du skal have lokale brugere på alle servere, hvis du ikke har AD.

/J
Avatar billede serverservice Praktikant
11. februar 2004 - 13:38 #2
Her er nogle guides.
http://webguider.dk/w2kserver.asp
http://www.hanno.dk
http://www.svein.dk
Hvis det bare er som fil og printserver kan du nemt bruge en member server (alstså uden AD). Dog bør du have en dc i dit domæne, hvor brugeraccounts og computeraccouints ligger.
Avatar billede ppr Nybegynder
12. februar 2004 - 08:24 #3
"en dc"?, hvis dette er den eneste server, hvad så?
Avatar billede jones_net Nybegynder
12. februar 2004 - 10:25 #4
Hvis du kun har en DC, og det er den eneste server, som deler ressourcer ud til brugerne, så er det ikke nødvendigt med AD, da du så bare kan lave lokale brugere på DC'en.
AD'et samler brugerne et sted, hvis du har mange servere med mange ressourcer.

/J
Avatar billede ppr Nybegynder
12. februar 2004 - 12:29 #5
tak
Avatar billede ppr Nybegynder
19. maj 2005 - 10:19 #7
lukker