Avatar billede charmekbh Nybegynder
10. februar 2004 - 17:04 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Datagrid - Item - Kald til funktion med parameter fra sql-kald

Jeg skal fra en item-linie i datagrid kalde en funktion i den bagvedliggende aspx.cs side.

jeg skriver så i bind for label:
returnsstring(DataBinder.Eval(Container, "DataItem.fkeyCompany_programversionid"))

Hvordan konverterer jeg containeren til en string?
Avatar billede jaffafo Nybegynder
11. februar 2004 - 07:41 #1
.tostring()
Avatar billede charmekbh Nybegynder
11. februar 2004 - 10:20 #2
Jeg kan jo ikke i custombinding feltet for label skrive:

returnsstring(DataBinder.Eval(Container, "DataItem.fkeyCompany_programversionid").tostring())

Har iøvrigt prøvet. det objekt indeholder ikke en definition for tostring.
Avatar billede roger Nybegynder
11. februar 2004 - 12:22 #3
Du kan gøre vha. ItemDataBound eventen i datagrid.
Avatar billede charmekbh Nybegynder
12. februar 2004 - 09:17 #4
fandt ud af syntaksen.

når jeg parameteroverførte på den måde er det et objekt jeg overfører. Derfor :
Afsenderfunktion(DataBinder.Eval(Container, "DataItem.fkeyCompany_programversionid")
i modtagerfunktion
public protected string modtagerfunktion(object tst)
{
string x=(string) tst;
return x;
}

så spillede det. du får pointene for forsøget.