Avatar billede hsm Nybegynder
10. februar 2004 - 13:10 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Tricky SQL query

Jeg har et lidt tricky problem: jeg har en database med en table, der registrerer alle logins med userid + computerid.

Det jeg skal finde ud af er hvem der har flere maskiner - men det må ikke forveksles med fælles maskiner.

Altså: hvem logger på flere maskiner og hvilke, men kun maskiner hvor der kun er en bruger der logger på.

Er der nogen der kan kringle et SQL statement til den?
Avatar billede arne_v Ekspert
10. februar 2004 - 13:53 #1
Måske noget a la:

SELECT t1.userid,COUNT(t1.computerid)
FROM tabel t1
GROUP BY t1.userid
HAVING COUNT(t1.computerid) > 1
WHERE 1 = (SELECT COUNT(*) FROM tabel t2 WHERE t2.computerid=t1.computerid)

Bemærk at det er utestet !
Avatar billede arne_v Ekspert
10. februar 2004 - 13:53 #2
Og kontstruktionen virker ikke i de fleste MySQL versioner
Avatar billede hsm Nybegynder
12. februar 2004 - 12:48 #3
Det virker ikke - jeg får en operand fejl.

Jeg har prøvet at svare flere gange i går, men det forsvinder bare. Håber det lykkes nu.
Avatar billede arne_v Ekspert
12. februar 2004 - 22:27 #4
Hvilken database bruger du ?
Avatar billede hsm Nybegynder
13. februar 2004 - 10:36 #5
Access - men den skulle kunne flyttes. Derfor gik jeg efter noget mere generelt.
Jeg har fået lavet et script der løser problemet i stedet.