Avatar billede mads.rode Nybegynder
09. februar 2004 - 22:57 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Kode til kald mod parallelporten

Er der nogen som har noget kode til kald mod parallelporten, hvor det er muligt at aflæse og sætte de forskellige bit?
Avatar billede arne_v Ekspert
09. februar 2004 - 23:08 #1
Avatar billede bohbs Nybegynder
10. februar 2004 - 00:45 #2
jeg laver et dll import

        [DllImport("inpout32.dll", EntryPoint="Out32")]
        public static extern void Output(int adress, int val);

Dll giver mig tilgang til parallel porten, og man kan således blot kalde Output for at skrive.

F.eks.
    while(true)
    {
        Output(0xD800 , 3 );
        Thread.Sleep(1000);
        }

som skriver på port d800 med bit'en tre, hvilken betyder at den går høj på ben to.
læs mere om dll'en på:
http://www.logix4u.net

mener også den har en analog funktion for læsning ala input()

Se mere her
http://www.codeproject.com/csharp/csppleds.asp?target=parallel%7Cport%7Cc%23
Avatar billede mads.rode Nybegynder
13. februar 2004 - 17:55 #3
Jeg fik ikke brug for det alligevel, så i må dele point'ene, smid et svar....
Avatar billede arne_v Ekspert
13. februar 2004 - 18:00 #4
ok
Avatar billede bohbs Nybegynder
14. februar 2004 - 15:17 #5
ok