Avatar billede 8718 Juniormester
09. februar 2004 - 17:39 Der er 6 kommentarer og
3 løsninger

Sideskift i word ved scanning af dokumenter

Har lige købt en HP Officejet 6110.
Når jeg scanner til Word lægger alle dokumenter sig oveni hinanden på side 1.
Hvor skal jeg indstille word til at lave sideskift for hvert dokument?
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. februar 2004 - 17:47 #1
Jeg vil anbefale at du investere i et ordentlig OCR program som f.eks. Omnipage Pro, den håndtere tekst scanninger som en drøm hos mig
Avatar billede 8718 Juniormester
09. februar 2004 - 17:48 #2
Kan du forklare lidt yderligere hvad programmet gør
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. februar 2004 - 17:53 #3
Omnipage pro er et tekstgenkendelsesprogram, der laver indscannede dokumenter om til worddokumenter (med teksten så du kan redigere i den)Den kan faktisk også "scanne" elektroniske PDF dokumenter og så lave dem om til word dokumenter. HP laver udemærkede scannere, men deres software er rimelig rudimentært. Omnipage laver, mig bekendt, ikke andet end OCR programmer, og er rigtig gode til det
Avatar billede 8718 Juniormester
09. februar 2004 - 17:56 #4
Det jeg havde tænkt mig med min scanner, var at scanne dagens post, gemme den på en fil, og så iøvrigt smide originalerne ud. Vil omnipage pro være det rigtige software til dette brug - og er der nogen nem måde, hvor man scanne f.eks. 10 sider og gemme disse på måske 8 forskellige filer.
Avatar billede bufferzone Praktikant
09. februar 2004 - 18:02 #5
Hmmmm, det gør vi faktisk der hvor jeg arbejder. Vi bruger Omnipage pro til dokumenter der skal kunne redigeres bagefter. Breve og andet, må netop ikke kunne redigeres, så det indscannes som PDF dokumenter. Hvad de bruger undersøger jeg i morgen
Avatar billede 8718 Juniormester
09. februar 2004 - 18:05 #6
Tak - jeg kan lige supplere med, at jeg også har prøvet at scanne til pdf. Også her lægger alle siderne sig ovenpå hinanden.
Avatar billede 8718 Juniormester
12. februar 2004 - 00:26 #7
Hej igen "Bufferzone" Tænkte lige om du måske havde haft lejlighed til at forhøre dig på dit arbejde. Ser frem til at høre fra dig.
Avatar billede 8718 Juniormester
15. maj 2004 - 15:31 #8
Nu har jeg snart haft min scanner i lang tid. Min rutine er blevet, at jeg scanner ALT. Sætter en kommentar/bilagsnummer e.lign. og laver det efterfølgende om til pdf-format. Men jeg synes jeg bruger forholdvis lang tid på på det. Pdf-filen indeholder f.eks. 10 sider som skal gemmes på eksempelvis 4 filer. Dvs. jeg laver udtræk i PDF - gemmer udtrækket - sender evt. pr. mail til andre - og fortsætter således til alle 10 sider er blevet gemt.
Jeg savner en lette måde at gøre det på. Nogen gode råd?

Savner
Avatar billede 8718 Juniormester
06. april 2005 - 17:50 #9
Bufferzone - du vendte aldrig retur, så jeg deler pointene med dig.