Avatar billede brian1 Nybegynder
27. januar 2001 - 20:33 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Methoden Get, problem med tal

Kan nogen forklare mig hvorfor første forespørgsel virker, men ikke den anden:

1: xxx.asp?ld=sjael&at=leje&hl=9999&kvm=30

2: xxx.asp?ld=sjael&at=leje&hl=10000&kvm=30

i begge tilfælde opfyldes kriteriet, men posten udtrækkes kun ved 1. forespøgsel.

Samme problem gælder for kvm variablen, som også giver problemer alt efet hvilket tal der indtastes.

I databasen (access), er felterne (som indeholder tallene i hl og kvm )defineret som tekst, da forespørgslen ikke virker hvis jeg definerer tabelfelterne som tal.

Hvis jeg laver en CInt på (Request.QueryString(\"hl\")) får jeg besked om at der er overløb, hvis jeg skriver hl=10000

Hvad sker der?
Hvad er der galt?

Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. januar 2001 - 20:50 #1
Så kan du måske CLng, hvis du får overløb...

Men bruger du felterne i databasen til at søge på med f.eks

  select * from tabel where hl<\'10000\'

så får du forkerte resultater, for tekstsammenligning giver ikke samme
resultat som talsammenligning. Hvis det faktisk er tal, bør du også opbevare dem
som tal i databasen.
Avatar billede brian1 Nybegynder
27. januar 2001 - 22:53 #2
Hej Erik
Jeg havde foretaget en tekssammenligning og ikke talsam., Nu virker det.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
27. januar 2001 - 23:46 #3
Skal måske lige tilføje at Brian havde ønsket at give mig pointene, men
fik trykket lidt forkert. Jeg frafalder pointene, og ønsker blot Brian
velkommen på eksperten.dk (dvs. han har været her i 1½ år, men har
stillet spørgsmål for første gang i dag).