Avatar billede kejser_wilhelm Nybegynder
27. januar 2001 - 19:14 Der er 15 kommentarer

Array_splice i PHP3

Problemet er at jeg bruger PHP3, men har brug for array_splice som kun er i PHP4.

Er der nogen der har en sådan funktion liggende?
Avatar billede hoejrup Nybegynder
27. januar 2001 - 19:18 #1
When found, use the array_splice() function (PHP4 according to the manual, but is available in PHP3 too) to remove that part of the array.

Link: http://www.phpbuilder.com/forum/archives/2/2000/08/3/105203

/Per
Avatar billede kejser_wilhelm Nybegynder
27. januar 2001 - 19:33 #2
Jeg har i PHP3 forsøgt med følgende:

$a = array(\"red\", \"green\", \"blue\", \"yellow\");
array_splice($a,-1,1,array\"black\",\"maroon\"));

Men får følgende fejl:

Fatal error: Call to unsupported or undefined function array_splice()in /home/kejser_wilhelm/public_html/index.php on line 8

Det ser altså ikke ud til at virke i PHP3. Jeg benytter version 3.0.15
Avatar billede hoejrup Nybegynder
27. januar 2001 - 19:36 #3
rray_splice($a,-1,1,array\"black\",\"maroon\"));

der er en parantes for meget i enden.

/per
Avatar billede blood Nybegynder
27. januar 2001 - 19:36 #4
kejser_wilhelm

Hvorfor opdatere du ikke bare til php4????
Avatar billede hoejrup Nybegynder
27. januar 2001 - 19:36 #5
$a = array(\"red\", \"green\", \"blue\", \"yellow\");
array_splice($a,-1,1,array\"black\",\"maroon\");

Sådan skal de se ud.

/per
Avatar billede blood Nybegynder
27. januar 2001 - 19:37 #6
$a = array(\"red\", \"green\", \"blue\", \"yellow\");
array_splice($a,-1,1,array\"black\",\"maroon\");

;-)
Avatar billede kejser_wilhelm Nybegynder
27. januar 2001 - 19:43 #7
Nu har jeg forsøgt følgende:

$a = array(\"red\", \"green\", \"blue\", \"yellow\");
$b = array(\"black\",\"maroon\");
array_splice($a,-1,1,$b);

Men får stadig samme fejl.
Avatar billede blood Nybegynder
27. januar 2001 - 19:45 #8
Du svaret mig aldrig!
Hvorfor opdatere du ikke bare til php4????
Avatar billede kejser_wilhelm Nybegynder
27. januar 2001 - 19:51 #9
Jeg kan ikke installere RPMerne til PHP4, da jeg har en for gammel version af RPM. Jeg har forsøgt at installere den nye RPM, men den giver sammen fejl !!!.

Jeg mener at jeg kan komme igennem dette ved først at installere RPM 3.05 (så vidt jeg husker), og så bagefter installere den nye RPM og derefter PHP4.

Jeg må indrømme at jeg ikke lige gider alt dette bare for at få PHP4. Jeg er egentlig ikke stødt på andre problemer pga. den gamle RPM manager.

Håber i forstod min smøre.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
27. januar 2001 - 19:53 #10
syntax:

array_splice(array input, int offset [, int length [, array replacement]])

/per

Avatar billede hoejrup Nybegynder
27. januar 2001 - 19:56 #11
Link: http://www.php3.de/manual/de/function.array-splice.php

array_splice($input, -1, 1, array(\"black\", \"maroon\"));
                              // $input is now array(\"red\", \"green\",
                              //          \"blue\", \"black\", \"maroon\")

/per
Avatar billede hoejrup Nybegynder
27. januar 2001 - 20:07 #12
Har du prøvet denne løsning:

$a = array (\"red\", \"green\", \"blue\", \"yellow\");
array_splice($a,-1,1,array(\"black\",\"maroon\"));

/per
Avatar billede steffen Nybegynder
28. januar 2001 - 08:25 #13
\"Note: This function was added in PHP 4.0.\"

Du bliver nødt til selv at \"skrive den\" i php3, hvis du vil bruge den, desværre - men da det er en rimeligt avanceret funktion, tror jeg hellere du skal bruge kræfterne på at opgradere til PHP4, hvis du er afhængig af funktionen.
Avatar billede kejser_wilhelm Nybegynder
28. januar 2001 - 12:38 #14
Att: Hoejrup:

Jeg har forsøgt med

$a = array (\"red\", \"green\", \"blue\", \"yellow\");
array_splice($a,-1,1,array(\"black\",\"maroon\"));

Men får stadig samme fejl.

Jeg tror at konklusionen må være at array_splice IKKE understøttes i PHP3, ganske som der står i manualen.
Avatar billede hoejrup Nybegynder
31. januar 2001 - 22:48 #15
Så er det bedre at lukke spørgsmålet, for der findes sikkert ikke en løsning i PHP3.

/per