Avatar billede bjarke Nybegynder
27. januar 2001 - 17:35 Der er 27 kommentarer og
2 løsninger

Autorun på CD-ROM

Jeg vil gerne autostarte filen www/index.html på en CD-ROM.

Jeg har uden held prøvet autorun.inf i roden:
[autorun]
OPEN=WWW\\INDEX.HTML

Så har jeg prøvet at lave et lille program, som jeg gættede på, at jeg kunne få til at gøre det ved at kalde det med autorun.inf
#include <ShellAPI.hpp>
WINAPI WinMain(HINSTANCE, HINSTANCE, LPSTR, int)
{
    ShellExecute(0,\"open\",\"www/index.html\",0,0,SW_NORMAL);
    return 0;
}
Men det brokker sig og siger, at det ikke kan åbne filen www/index.html.

Hvad gør jeg?
Avatar billede pstric Nybegynder
27. januar 2001 - 17:38 #1
Vend din slash
Avatar billede cyfer Nybegynder
27. januar 2001 - 17:42 #2
Hvorfor laver du ikke en genvej til den hjemmeside og ligger på cden, og laver autorun
[autorun]
OPEN=Index.html
Avatar billede cyfer Nybegynder
27. januar 2001 - 17:42 #3
Så burde det da virke
Avatar billede bjarke Nybegynder
27. januar 2001 - 17:45 #4
Nix, det tror jeg ikke. Min Office97 CD-ROM starter med denne autorun.inf:

[autorun]
OPEN=AUTORUN\\AUTORUN.EXE
ICON=AUTORUN\\AUTORUN.EXE,0
Avatar billede bjarke Nybegynder
27. januar 2001 - 17:46 #5
Ovenstående var til pstric.

cyfer >> Fordi det er mit afgangsprojekt, som vejleder og censor får et eksemplar af på CD-ROM. Det er ikke noget der ligger - eller skal ligge - på nettet.
Avatar billede cyfer Nybegynder
27. januar 2001 - 17:47 #6
og hvad så, forstår ikke lige hvad du mener
Avatar billede pstric Nybegynder
27. januar 2001 - 17:48 #7
Det var nu i programmet at jeg ville foreslå dig at vende slashen:
#include <ShellAPI.hpp>
WINAPI WinMain(HINSTANCE, HINSTANCE, LPSTR, int)
{
    ShellExecute(0,\"open\",\"www\\\\index.html\",0,0,SW_NORMAL);
    return 0;
}
Avatar billede bjarke Nybegynder
27. januar 2001 - 17:50 #8
Jeg har lavet en webpræsentation af projektet på en CD-rom. Denne præsentation (indeholder bla oplysninger om biblioteksstrukturen på CD-rommen) skal startes automatisk, hvis lærer eller censor får lyst til at se på nogle af de filer vi har brugt i vores projekt (der er f.eks. sourckode til et program på CD-rommen).

Er det forståeligt?
Avatar billede cyfer Nybegynder
27. januar 2001 - 17:51 #9
hedder selve filen www/index.html
Avatar billede cyfer Nybegynder
27. januar 2001 - 17:52 #10
for så skal du jo skrive www\\index.html hvis det er en fil som ligger på cden
Avatar billede cyfer Nybegynder
27. januar 2001 - 17:53 #11
/ bruger man til internet
\\ bruger man til filer
Avatar billede jones Nybegynder
27. januar 2001 - 17:54 #12
Du kan ikke få den til at starte en html fil ! det skal være en *.bat *.exe fil eller ret og sagt et program. Du kan enten efterligne de pc-blade som bruger denne feature eller du kan gå ind her og finde et program til det

http://download.cnet.com/downloads/1,10150,0-10001-103-0-1-7,00.html?tag=srch&qt=autorun&cn=&ca=10001
Avatar billede jones Nybegynder
27. januar 2001 - 18:03 #13
Giv mig din e-mail så sender jeg dig et program !!! som kan gøre det
Avatar billede jones Nybegynder
27. januar 2001 - 18:08 #14
Du kunne også gå ind her !

http://home3.inet.tele.dk/moeljoer/
Avatar billede pstric Nybegynder
27. januar 2001 - 18:23 #15
jones>> 50 kr for noget han selv kan finde ud af at lave????
Avatar billede bjarke Nybegynder
27. januar 2001 - 18:28 #16
Gang i den!!!! :-)

pstric >> Programmet tror, at det skal åbne et websted - også selvom jeg skriver file:/// forrest. Og det hjælper ikke at skifte mellem / og \\.

cyfer >> Selve filen hedder index.html og jeg har prøvet både slash og backslash. Man bruger også / i Linux - faktisk kender jeg kun windows, som bruger \\.

jones >> Der var noget jeg kunne bruge. Jeg vidste det ikke, men det var det jeg gættede på og derfor havde lavet programmet (det med *.exe og *.bat). Jeg kigger lige på dine links (er du i øvrigt ham Debian-manden?)
Avatar billede jones Nybegynder
27. januar 2001 - 18:34 #17
debian ???

Jeg har kigget på en af mine data-tid cd-er ! og der er et program som hedder \"winrun\" hvis du giver mig din adr. sender jeg det lige ( hvis du har bladet selv kan du jo bare tage det derfra! )
Avatar billede bjarke Nybegynder
27. januar 2001 - 18:38 #18
Ok, så er du ikke Debian-manden ;-)

Min adresse er d971230@student.dtu.dk. Er winrun bedre end jmenucd.exe, som jeg fandt øverst ved at følge dit link til cnet?
Avatar billede pstric Nybegynder
27. januar 2001 - 18:46 #19
#include <ShellAPI.hpp>
WINAPI WinMain(HINSTANCE, HINSTANCE, LPSTR, int)
{
    ShellExecute(0,\"open\",\".\\\\www\\\\index.html\",0,0,SW_NORMAL);
    return 0;
}
Avatar billede bjarke Nybegynder
27. januar 2001 - 18:51 #20
pstric >> Kanon! Jeg ved ikke hvad der gik galt for mig. Jeg vidste jo udmærket godt det med dobbelt-backslash. Du får de fleste points, men der bliver også lidt til jones for et par ok links.
Avatar billede pstric Nybegynder
27. januar 2001 - 18:53 #21
Det gjorde jeg jo også, men jeg havde lige glemt det med punktummet.
Avatar billede poet Nybegynder
28. januar 2001 - 13:36 #22
Nu kan jeg se, at svaret er blevet accepteret, men du behøver ikke lave et program.
Jeg har selv lavet en cd, hvor den netop starter en internet side af sig selv fra autorun.inf.
Så det er skam muligt!
Poet
(rasmus9@email.com)
Avatar billede jones Nybegynder
28. januar 2001 - 15:04 #23
Lge for at få en forklaring !

Hvis du sætter dette lille prog... ind i autorun.inf starter den så \" \\\\www\\\\index.html \" ??? eller skal det ligge i et program for sig ??? compilet i c++ ???

#include <ShellAPI.hpp>
WINAPI WinMain(HINSTANCE, HINSTANCE, LPSTR, int)
{
    ShellExecute(0,\"open\",\".\\\\www\\\\index.html\",0,0,SW_NORMAL);
    return 0;
}

Avatar billede pstric Nybegynder
28. januar 2001 - 15:07 #24
Nej, Windows bruger da bare sin indbyggede C++ fortolker.

NOT!
Avatar billede pstric Nybegynder
28. januar 2001 - 15:10 #25
Programmet skal compiles og i autorun.inf sætter man OPEN til at henvise til programmet.
Avatar billede jones Nybegynder
28. januar 2001 - 15:20 #26
pstric >> sorry Sorry ! er bare ikke særlig stærk i c++ !
Avatar billede pstric Nybegynder
28. januar 2001 - 15:38 #27
jones>> Det er vist mig der skal undskylde her. Det var ikke særlig pænt at skrive sådan.
Avatar billede poet Nybegynder
28. januar 2001 - 18:57 #28
-----begin file %cdrom%\\autorun.inf-----
[AUTORUN]
OPEN=START WWW\\INDEX.HTML
-----end file %cdrom%\\autorun.inf-----

Når du sætter cd\'en i, kommer der i et kort øjeblik et dos-vindue frem, hvor \"start\" kommandoen bliver udført; og \"%cdrom%\\www\\index.html\" bliver startet i din standard browser - evt. i et allerede åbent vindue.
Er testet på win95

Hvis du kan leve med dos-vinduet, så er denne løsning vel nemmere end at lave et program?

Håber det kan bruges til noget
Poet
Avatar billede poet Nybegynder
25. oktober 2002 - 20:31 #29
Jeg faldt over den her på OpenOffice.org cd'en.
Virker meget fint.
http://homepage.ntlworld.com/lee.corbin/shellrun/