Avatar billede bjavle Nybegynder
08. februar 2004 - 17:45 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

login problemer

jeg bruger frac.dk og dette stykke kode har virket fint, men det gør det ikke mere... hvad kan der være galt?

<?php
session_start();
        require 'include.inc';
    $uname = $_POST['uname'];
    $password = $_POST['password'];

    //set up the query
    $query = "SELECT * FROM user
            WHERE username='$uname' AND password='$password' and verified='y'";

    //run the query and get the number of affected rows

    $result = mysql_query($query, $connection) or die('error making query');
    $affected_rows = mysql_num_rows($result);

    //if there's exactly one result, the user is validated. Otherwise, he's invalid
    if($affected_rows == 1) {

                $_SESSION['letmein'] = true;
                $result = mysql_query("SELECT id, username AS uuname FROM user where username='$uname'",$connection);
                if ($myrow = mysql_fetch_array($result)) {

                            $_SESSION["id"]=$myrow['id'];
                            $_SESSION["username"]=$myrow['uuname'];

              header("Location: start.php?option=main");
                    } else {

                        echo "Sorry, no records were found!";

                    }

        }  else {
        echo mysql_error();
        header ("Location: index.php?invalid=invalid username/password");
    }
?>
Avatar billede sukos Juniormester
08. februar 2004 - 18:33 #1
Hvad får du af fejl?
Avatar billede croview Nybegynder
08. februar 2004 - 23:19 #2
Du kunne ikke ha' ændret navne i din form?
Avatar billede tefcke Nybegynder
08. februar 2004 - 23:27 #3
Vær lige opmærksom på at følgende går galt:

echo mysql_error();
header ("Location: index.php?invalid=invalid username/password");

Du kan ikke kalde header() efter du har udskrevet noget til browseren!
Avatar billede bjavle Nybegynder
11. februar 2004 - 21:42 #4
det var åbenbart en fejl i php på hosten.. det virker ihvertfald igen..
så jeg lukker.. men ellers tak for hjælpen :-)