Avatar billede kickazz Nybegynder
08. februar 2004 - 14:11 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hvordan sætter man Jmail til ingenting?

Hej!

Kopi fra Frip.dk's forum:
----------------------------------------------------------

Har fundet fejlen - koderne fejlede ikke noget, men server-adressen hvor der før stod mail.frip.dk skulle sættes til ingenting. Underligt, men nu virker det igen...
----------------------------------------------------------

Mit spørgsmål er: Hvordan sætter man server-adresseb til ingenting?

Mvh

Peter
Avatar billede ellebaek Nybegynder
08. februar 2004 - 14:16 #1
<%
Dim objJMail
Set objJMail = Server.CreateObject("JMail.SMTPMail")
objJMail.ServerAddress = ""
objJMail.Sender = "aaa@aaa.com"
objJMail.SenderName = "Mr. A"
objJMail.AddRecipient "bbb@bbb.com"
objJMail.Subject = "Testmail"
objJMail.Body = "Testmail afsendt " & Now
objJMail.Priority = 3
objJMail.Execute
Set objJMail = Nothing
%>

Dette skulle ifg. forummet på frip.dk virke.
Avatar billede ellebaek Nybegynder
08. februar 2004 - 14:18 #2
Avatar billede kickazz Nybegynder
08. februar 2004 - 14:25 #3
Jeg har ikke meget forstand på asp, men her er koden, hvis det kan hjælpe:
-----------------------------------------------------------------------

' ---------> DETTE ER MAIL KOMPONENTEN ('CDONTS', 'JMail', 'ASPMail').

    ' -> DENNE MAIL KOMPONENT ER 'ASPMail'.

    ' -> DETTE ER VARIABLERNE FRA FORMULAR FELTERNE.
    Dim strOrderForm_Name
    Dim strOrderForm_Email
    Dim strRecipient_Name
    Dim strRecipient_Email

    strOrderForm_Name = Request.Form("OrderForm_Name")
    strOrderForm_Email = Request.Form("OrderForm_Email")
    strRecipient_Name = "e-shop'en"
    strRecipient_Email = "MODTAGER@DOMÆNE.DOT"

    ' -> DETTE ÅBNER ET MAIL SERVER OBJEKT.
    Set JMail = Server.CreateObject("JMail.SMTPMail")

    ' -> DETTE ER MAIL SERVEREN, DER VIL SENDE E-MAIL'EN.
    JMail.ServerAddress = "blank"

    ' -> DETTE ER AFSENDERENS NAVN FRA FORMULAR FELTET.
    JMail.SenderName = strOrderForm_Name

    ' -> DETTE ER AFSENDERENS E-MAIL ADRESSE FRA FORMULAR FELTET.
    JMail.Sender = strOrderForm_Email

    ' -> DETTE ER AFSENDERENS SVAR E-MAIL ADRESSE FRA FORMULAR FELTET.
    JMail.ReplyTo = strOrderForm_Email

    ' -> DETTE ER MODTAGERENS NAVN OG E-MAIL ADRESSE ("NAVN", "E-MAIL ADRESSE").
JMail.AddRecipientEx strRecipient_Email, strRecipient_Name

    ' -> DETTE ER MODTAGERENS NAVN OG E-MAIL ADRESSE ("NAVN", "E-MAIL ADRESSE").
    ' -> BEMÆRK: DETTE SENDER EN KOPI AF ORDREN TIL AFSENDEREN FRA FORMULAREN.
    JMail.AddRecipientEx strOrderForm_Email, strOrderForm_Name

    ' -> DETTE ER EMNET PÅ E-MAIL'EN.
    JMail.Subject = "e-shop'en - Ordre"

    ' -> DETTE ANGIVER PRIORITETEN: 1 = HØJ, 3 = NORMAL, 5 = LAV.
JMail.Priority = 3

    ' -> DETTE ANGIVER INDHOLDETS TYPE.
    JMail.ContentType = "text/plain"

    ' -> DETTE ER INDHOLDET AF E-MAIL'EN. STANDARD TEKST ER KOMBINERET MED FORMULAR VARIABLER.
    JMail.Body = OrderMailText

    JMail.AddHeader "Originating-IP", Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR")

    JMail.Execute
    Set JMail = Nothing

    End If

' ---------> HER SLUTTER MAIL KOMPONENTEN.

%>

-----------------------------------------------------------------------

Hvis du vil prøve at tilpasse koden, så vil jeg blive meget glad.

Mvh

Peter
Avatar billede ellebaek Nybegynder
08. februar 2004 - 14:32 #4
erstat disse 2 linier:
' -> DETTE ER MAIL SERVEREN, DER VIL SENDE E-MAIL'EN.
    JMail.ServerAddress = "blank"

med disse linier.

' -> DETTE ER MAIL SERVEREN, DER VIL SENDE E-MAIL'EN.
    JMail.ServerAddress = ""

Det er lige omkring linie 20.
Avatar billede kickazz Nybegynder
08. februar 2004 - 14:40 #5
Nu har jeg ændret det, men jeg modtager følgende fejlmeddelelse:
"jmail.SMTPMail error '8000ffff'

WSAGetLastError() returned 11001, Host not found

/shop/order_send.asp, line 202"

Hjemmesiden kan ses inde på www.frip.dk/shop

Det er når kontaktoplysningerne skal sendes at fejlen kommer.

Den fuldstændige kode til filen, som burde kunne sende formlen af sted:
-----------------------------------------------------------------------
<!-- #include file="order_configuration.asp" -->
<%
    Dim Kategorier(100,4)

    Set db = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
    Connect = "Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & Server.MapPath("e-shop.mdb")
    db.Open Connect

    SQL = "SELECT KategoriNavn, KategoriParent, KategoriID, KategoriRank FROM Kategorier ORDER BY KategoriRank"
    Set rs = db.Execute(SQL)
    While Not rs.EOF
    If i<100 Then
    Kategorier(i,0) = rs("KategoriNavn")
    Kategorier(i,1) = rs("KategoriParent")
    Kategorier(i,2) = rs("KategoriID")
    Kategorier(i,3) = rs("KategoriRank")
    End If
    i = i+1
    rs.MoveNext
    Wend
    arrayLength = i-1

    Function show_search(parent1, CategoryLayer)
    If parent1 <> vbNullString Then
    For t = 0 To arrayLength
    If Kategorier(t,1) = parent1 Then

    EmptySpace = ""
    For x = 0 To CategoryLayer
    EmptySpace = EmptySpace & ""
    Next

    ' -> VED AT ÆNDRE 'EmptySpace & ""' TIL 'EmptySpace & "&nbsp;"' LAVES EN INDRYKNING FOR HVER KATEGORI.

    If CategoryLayer = 0 Then
    AddOn = ""
    AddOn1 = ""
    End If
    Response.Write( EmptySpace & "<a href='order_product.asp?r="&Kategorier(t,2)&"'>" & AddOn & Kategorier(t,0) & AddOn1 & "</a><br clear='all'>" & vbCrLf)
    parent2 = Kategorier(t,2)
    CategoryLayer1 = CategoryLayer +1
    show_search parent2, CategoryLayer1
    End If
    Next
    End If
    End Function

    Function CheckField(input)
    If Len(input)<1 Then OK = 1
    CheckField = input
    End Function
%>
<%
Response.AddHeader "cache-control","private"
Response.AddHeader "pragma","no-cache"
Response.CacheControl = "no-cache"
Response.CacheControl = "private"
Response.Expires = -1
Response.ExpiresAbsolute = Now() -1
%><!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
    <title>e-shop'en</title>

    <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
    <meta http-equiv="expires" content="-1">
    <meta http-equiv="pragma" content="no-cache">
    <meta name="author" content="e-shop'en">
    <meta name="description" content="e-shop'en">
    <meta name="keywords" content="e-shop'en">

    <link rel="stylesheet" type="text/css" href="e-shop.css">
</head>

<body onLoad="if ('Navigator' == navigator.appName) document.forms[0].reset();">

<!-- TITEL START -->

<table align="center" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" width="600">
<tr>
<td align="left" valign="top" width="100%">

<h1>e - s h o p ' e n</h1>

</td>
</tr>
</table>

<!-- TITEL SLUT -->

<!-- TOM TABEL FOR AT GIVE MERE PLADS -->

<table align="center" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" width="600">
<tr>
<td align="center" valign="top" width="100%">
<p>&nbsp;</p>
</td>
</tr>
</table>

<!-- INDHOLD START -->

<table align="center" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" width="600">
<tr>
<td align="left" valign="top" width="140">

<h3>Ordre Status</h3>
</td>

<td align="left" valign="top" width="460">
<%
    OK = 0
    If OrderForm_Company    = true Then orderPerson = OrderPerson & OrderEmail_Company & ": " & CheckField(Request.Form("OrderForm_Company")) & vbCrLf
    If OrderForm_Name      = true Then orderPerson = OrderPerson & OrderEmail_Name & ": " & CheckField(Request.Form("OrderForm_Name")) & vbCrLf
    If OrderForm_Street    = true Then orderPerson = OrderPerson & OrderEmail_Street & ": " & CheckField(Request.Form("OrderForm_Street")) & vbCrLf
    If OrderForm_PostalCode = true Then orderPerson = OrderPerson & OrderEmail_PostalCode & ": " & CheckField(Request.Form("OrderForm_PostalCode")) & vbCrLf
    If OrderForm_City      = true Then orderPerson = OrderPerson & OrderEmail_City & ": " & CheckField(Request.Form("OrderForm_City")) & vbCrLf
    If OrderForm_Phone      = true Then orderPerson = OrderPerson & OrderEmail_Phone & ": " & CheckField(Request.Form("OrderForm_Phone")) & vbCrLf
    If OrderForm_Email      = true Then orderPerson = OrderPerson & OrderEmail_Email & ": " & CheckField(Request.Form("OrderForm_Email")) & vbCrLf & vbCrLf
    If OrderForm_Message    = true Then orderPerson = OrderPerson & OrderEmail_Message & ": " & CheckField(Request.Form("OrderForm_Message")) & vbCrLf

    If OK = 0 Then
    OnlineOrder = Session("OnlineOrder")
    If isArray(OnlineOrder) Then
    i = Session("Items")
    OrderMailText = OrderMailText & vbCrLf & vbCrLf
    OrderMailText = OrderMailText & orderPerson & vbCrLf
    OrderMailText = OrderMailText & "-------------------------------------------" & vbCrLf
    For t = o To i
    If (OnlineOrder(t,0)) <> "" Then
    AllTogether_PerProduct = + OnlineOrder(t,0) * OnlineOrder(t,2)
    AllTogether_AllProducts = formatNumber(AllTogether_AllProducts + AllTogether_PerProduct,2,,-2)
    OrderMailText = OrderMailText & ListProduct & ": " & OnlineOrder(t,4) & vbCrLf
    OrderMailText = OrderMailText & ListNumber & ": " & OnlineOrder(t,3) & vbCrLf
    OrderMailText = OrderMailText & ListQuantity & ": " & OnlineOrder(t,0) & vbCrLf
    OrderMailText = OrderMailText & ListPrice & ": " & ListCurrency & formatNumber(OnlineOrder(t,2),2,,-2) & vbCrLf
    OrderMailText = OrderMailText & ListTotal & ": " & ListCurrency & formatNumber(AllTogether_PerProduct,2,,-2) & vbCrLf
    OrderMailText = OrderMailText & "-------------------------------------------" & vbCrLf
    End If
    Next
    OrderMailText = OrderMailText & ListSubtotal & ": " & ListCurrency & formatNumber(AllTogether_AllProducts,2,,-2) & vbCrLf
    OrderMailText = OrderMailText & ListShipping & ": " & ListCurrency & ListShipping_Value & vbCrLf
    OrderMailText = OrderMailText & "-------------------------------------------" & vbCrLf
    OrderMailText = OrderMailText & ListSubTotalShipping & ": " & ListCurrency & formatNumber((AllTogether_AllProducts * List_Zero_Value) + ListShipping_Value,2,,-2) & vbCrLf
    OrderMailText = OrderMailText & "-------------------------------------------" & vbCrLf
    OrderMailText = OrderMailText & ListTax & ": " & ListCurrency & formatNumber((AllTogether_AllProducts * ListTax_Value) + (ListShipping_Value * ListTax_Value),2,,-2) & vbCrLf
    OrderMailText = OrderMailText & "-------------------------------------------" & vbCrLf
    OrderMailText = OrderMailText & ListTotal_AllTogether & ": " & ListCurrency & formatNumber((AllTogether_AllProducts * ListTotal_AllTogether_Value) + (ListShipping_Value * ListTotal_AllTogether_Value),2,,-2) & vbCrLf
    OrderMailText = OrderMailText & "-------------------------------------------"

' ---------> DETTE ER MAIL KOMPONENTEN ('CDONTS', 'JMail', 'ASPMail').

    ' -> DENNE MAIL KOMPONENT ER 'JMail'.

    ' -> DETTE ER VARIABLERNE FRA FORMULAR FELTERNE.
    Dim strOrderForm_Name
    Dim strOrderForm_Email
    Dim strRecipient_Name
    Dim strRecipient_Email

    strOrderForm_Name = Request.Form("OrderForm_Name")
    strOrderForm_Email = Request.Form("OrderForm_Email")
    strRecipient_Name = "e-shop'en"
    strRecipient_Email = "MODTAGER@DOMÆNE.DOT"

    ' -> DETTE ÅBNER ET MAIL SERVER OBJEKT.
    Set JMail = Server.CreateObject("JMail.SMTPMail")

    ' -> DETTE ER MAIL SERVEREN, DER VIL SENDE E-MAIL'EN.
    JMail.ServerAddress = ""

    ' -> DETTE ER AFSENDERENS NAVN FRA FORMULAR FELTET.
    JMail.SenderName = strOrderForm_Name

    ' -> DETTE ER AFSENDERENS E-MAIL ADRESSE FRA FORMULAR FELTET.
    JMail.Sender = strOrderForm_Email

    ' -> DETTE ER AFSENDERENS SVAR E-MAIL ADRESSE FRA FORMULAR FELTET.
    JMail.ReplyTo = strOrderForm_Email

    ' -> DETTE ER MODTAGERENS E-MAIL ADRESSE OG NAVN ("E-MAIL ADRESSE", "NAVN").
    JMail.AddRecipientEx strRecipient_Email, strRecipient_Name

    ' -> DETTE ER MODTAGERENS E-MAIL ADRESSE OG NAVN ("E-MAIL ADRESSE", "NAVN").
    ' -> BEMÆRK: DETTE SENDER EN KOPI AF ORDREN TIL AFSENDEREN FRA FORMULAREN.
    JMail.AddRecipientEx strOrderForm_Email, strOrderForm_Name

    ' -> DETTE ER EMNET PÅ E-MAIL'EN.
    JMail.Subject = "e-shop'en - Ordre"

    ' -> DETTE ANGIVER PRIORITETEN: 1 = HØJ, 3 = NORMAL, 5 = LAV.
    JMail.Priority = 3

    ' -> DETTE ANGIVER INDHOLDETS TYPE.
    JMail.ContentType = "text/plain"

    ' -> DETTE ER INDHOLDET AF E-MAIL'EN. STANDARD TEKST ER KOMBINERET MED FORMULAR VARIABLER.
    JMail.Body = OrderMailText

    JMail.AddHeader "Originating-IP", Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR")

    JMail.Execute
    Set JMail = Nothing

    End If

' ---------> HER SLUTTER MAIL KOMPONENTEN.
%>
<%If OK = 0 Then%>
<table align="center" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" width="440">
<tr>
<td align="left" valign="top" width="100%">

<%=OrderSubmitted%>

<!-- ORDRE HER - START -->

<table align="center" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" width="350">
<tr>
<td align="left" valign="top" width="100%">
<p><span class="order"><%
    If Not isNull(OrderMailText) Then
    OrderMailText = Replace(OrderMailText, vbCrLf, "<br clear='all'>")
    Response.Write OrderMailText
    End If
%></span></p>
</td>
</tr>
</table>

<!-- ORDRE HER - SLUT -->

</td>
</tr>
</table>
<%Else%><table align="center" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" width="440">
<tr>
<td align="left" valign="top" width="100%">

<%=OrderFailed%>
</td>
</tr>
</table>

<center>
<p>- <a href="java script:history.go(-1);">TILBAGE</a> -</p>
</center>
<%End If%>
<%
    rs.Close
    db.Close
    Set rs = Nothing
    Set db = Nothing
    Erase Kategorier
%>
</td>
</tr>
</table>

<!-- INDHOLD SLUT -->

<!-- TOM TABEL FOR AT GIVE MERE PLADS -->

<table align="center" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" width="600">
<tr>
<td align="center" valign="top" width="100%">
<p>&nbsp;</p>
</td>
</tr>
</table>

<!-- FODNOTE START -->

<table align="center" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" width="600">
<tr>
<td align="center" valign="top" width="100%">

<hr noshade size="1" width="100%">

<p><span class="small">| Alle produkter er fiktive og kun til demonstration |</span></p>

</td>
</tr>
</table>

<!-- FODNOTE SLUT -->

</body>
<head>
    <meta http-equiv="expires" content="-1">
    <meta http-equiv="pragma" content="no-cache">
</head>
</html>
-----------------------------------------------------------------------

Du kan evt. selv prøve at indsætte nogle oplysninger, for at se fejlmeddelelsen.

Mvh

Peter
Avatar billede ellebaek Nybegynder
08. februar 2004 - 14:47 #6
prøv lige at sætte disse linier ind i stedet:

' -> DETTE ER MAIL SERVEREN, DER VIL SENDE E-MAIL'EN.
    JMail.ServerAddress = "post.cybercity.dk"
Avatar billede kickazz Nybegynder
08. februar 2004 - 14:49 #7
Det hjælper ikke. Jeg modtager fejl-meddelelsen:

"jmail.SMTPMail error '8000ffff'

The message was undeliverable. All servers failed to receive the message

/shop/order_send.asp, line 202"

Mvh

Peter
Avatar billede kickazz Nybegynder
08. februar 2004 - 15:48 #8
Ingen der kan hjælpe?
Avatar billede ellebaek Nybegynder
08. februar 2004 - 15:48 #9
jeg prøver lige noget...
2 sek.
Avatar billede ellebaek Nybegynder
08. februar 2004 - 15:52 #10
Tror jeg har fundet fejlen...

Du skal rette denne linie til din egen mail...
strRecipient_Email = "MODTAGER@DOMÆNE.DOT"

Det er fordi mailen ikke findes at den giver fejl tror jeg.
Avatar billede kickazz Nybegynder
08. februar 2004 - 16:01 #11
Det virker som det skal.

Jeg har tilrettet følgende:

strRecipient_Email = "navn@navn.dk"

' -> DETTE ER MAIL SERVEREN, DER VIL SENDE E-MAIL'EN.
JMail.ServerAddress = ""

Tusind tak for hjælpen.

Du får dine point nu.

Mvh

Peter
Avatar billede ellebaek Nybegynder
08. februar 2004 - 16:12 #12
Mange tak for points..
..Ellebæk!