Avatar billede wedellsborghovedlys Nybegynder
07. februar 2004 - 22:44 Der er 21 kommentarer og
2 løsninger

Hvad betyder det her?

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Operation must use an updateable query.

/stemreg.asp, line 10

Det er et stemmescript jeg har fundet på nettet.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
07. februar 2004 - 22:50 #1
Avatar billede NanoQ Nybegynder
07. februar 2004 - 22:51 #2
ups... afvis mit svar... den passer ikke med dit problem...
Avatar billede NanoQ Nybegynder
07. februar 2004 - 22:52 #3
Jeg kunne forestille mig du mangler at give skriverettigheder til access databasen scriptet gemmer data i.
Avatar billede wedellsborghovedlys Nybegynder
07. februar 2004 - 22:52 #4
Afviser med det samme ;o)
Avatar billede wedellsborghovedlys Nybegynder
07. februar 2004 - 22:52 #5
Skriverettigheder i databasen... hmm..
Avatar billede wedellsborghovedlys Nybegynder
07. februar 2004 - 22:54 #6
Hvor? Jeg mener, i scriptet eller i databasen? Jeg har aldrig skulle afgive skriverettigheder i en database som denneher..
Avatar billede wedellsborghovedlys Nybegynder
07. februar 2004 - 22:56 #7
Jeg er hostet hos scannet, men hos azero hvor jeg var før var der ingen problemer med et lignende script, kan jeg se.

Det ser sådan her ud->
<%
' Made By Niffer
  If Request("R1") <> "" then
    Response.Cookies("stem")(Request("Voteid")) = "x"
    Response.Cookies("stem").Expires = "19-01-2038"
    Set RsVote = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
    DBPath = "DBQ=" & server.mappath("stem.mdb")
    RsVote.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; " & DBPath
    Sql = "Insert into result (Voteid, Vote, Ip) values('" & Request("Voteid") & "','" & Request("R1") & "','" &  Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR") & "')"
    RsVote.Execute(Sql)
  end if

  Response.redirect session("retur")
%>
Avatar billede NanoQ Nybegynder
07. februar 2004 - 22:57 #8
prøv som test at chmod'e database filen til 777... (jeg går ud fra det blot er en enkelt access fil?)
Avatar billede NanoQ Nybegynder
07. februar 2004 - 22:59 #9
Hmmm... hvis scriptet fungerer hos andre webhosts, lyder det underligt. Det lyder jo som et konfigurationsproblem hos Scannet. Synes blot ikke det burde gøre sig gældende når det drejer sig om Access databaser. Så her er vi vist desværre ude i noget, hvor mine kompetencer ikke slår til.
Avatar billede wedellsborghovedlys Nybegynder
07. februar 2004 - 22:59 #10
Og så iøvrigt, når jeg prøver at indsætte en formular nedenunder, hvor kunderne skal kunne afgive deres mening også, i et skrivefelt, den får jeg slet ikke lov at sætte ind, den siger:
Active Server Pages error 'ASP 0140'

Page Command Out Of Order

/stem.asp, line 40

The @ command must be the first command within the Active Server Page

Det script fungerer ellers fint under min kontaktside.

Kan man eventuelt tilgøje et skrivefelt i det stemme script?
(jeg ved godt spørgsmålet udvider sig lidt, men jeg kan godt afgive flere point hvid det er nødvendigt)
Avatar billede wedellsborghovedlys Nybegynder
07. februar 2004 - 23:00 #11
Prøver lige det du foreslår
Avatar billede wedellsborghovedlys Nybegynder
07. februar 2004 - 23:02 #12
Jeg er ikke så kvik til det her ASP, hvad er det du skriver jeg skal ændre?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
07. februar 2004 - 23:04 #13
Når vi kommer ud i ASP, er jeg heller ikke specielt klog ;)

Mit forslag går blot ud på, via din ftp klient, at tildele ALLE rettigheder til selve databasefilen. Så ved vi i det mindste, om det er et rettighedsproblem eller et script eller serverkonfigurationsproblem :)
Avatar billede wedellsborghovedlys Nybegynder
07. februar 2004 - 23:05 #14
Hvis det kan hjælpe noget så er det det her lille script jeg forsøger med->
http://www.solutions2all.dk/source_show.asp?id=190
Avatar billede wedellsborghovedlys Nybegynder
07. februar 2004 - 23:06 #15
Ahh, jamen så er den god nok, alle rettigheder er tildelt..
Avatar billede wedellsborghovedlys Nybegynder
07. februar 2004 - 23:07 #16
Kan det have noget at gøre med at den bad min konvertere databasen til nyere version?
Avatar billede wedellsborghovedlys Nybegynder
07. februar 2004 - 23:14 #17
Nej, ved du hvad, chmod, den har ikke accepteret 777, den skriver at kommandoen ikke er forstået?
Avatar billede eagleeye Praktikant
08. februar 2004 - 11:27 #18
Fejlen betyder der skal skriverettighed til den folder database filen ligger i. Access har nemlig den "smarte" ting den vil lave en temp fil når man åbner access filen. Normalt giver man IUSR_maskinnavn skriverettighed til folderen. Når det er et web-hotel kan man ikke selv det via exploren.
Typisk for et web-hotel har man speciel folder hvor database filerne skal ligge hos Azero var der en /db folder hvor de skulle ligge.

Hvis man mad chmod kan sætte det på folderen kan du også prøve det, hvis den kan ændre rettighed for browseren.

Eller er det bare at skrive til din udbyder at bede dem om at give skriverettighed til den folder du ønsker.
Avatar billede wedellsborghovedlys Nybegynder
22. februar 2004 - 14:15 #19
I får begge point, eaglyeye for den gode beskrivelse, nanoq for at komme først med "problemet"

Jeg skulle have fat i scannet for at give mappen skriverettigheder. Det er hermed gjort, og det virker fint nu :o)

Tak
Avatar billede wedellsborghovedlys Nybegynder
22. februar 2004 - 14:15 #20
Hov, kan i ikke lige komme med et svar?
Avatar billede NanoQ Nybegynder
22. februar 2004 - 14:20 #21
så gerne da :)
Avatar billede eagleeye Praktikant
22. februar 2004 - 14:30 #22
Ok, jamen det gør jeg da gerne :)
Avatar billede wedellsborghovedlys Nybegynder
04. marts 2004 - 10:49 #23
havde helt glemt det her spørgsmål.. beklager der gik lidt tid inden i fik point..