Avatar billede lasse-b Nybegynder
07. februar 2004 - 20:14 Der er 5 kommentarer

Tæller i flash-projekter (uden netadgang)

Hejsa.
Jeg står lige og mangler en tæller i en flash-projektor. Altså sådan en dims der kører selv på pc’en og uden netforbindelse.

Tælleren skal tælle antal besøg på en af siderne i projektoren.

Mon nogen kan hjælpe med at få fikset den slags? Jeg hørte på et tidspunkt noget snak om shared objects med har ikke rigtig tid til at få sat mig ind i det lige nu.

Derfor det høje pointtal - håber lidt på en ret udførlig hjælp... :-)

/Lasse
Avatar billede mat Nybegynder
07. februar 2004 - 22:14 #1
Det her ser umiddelbart ud til at virke (det er mit første shared object :P)

so = SharedObject.getLocal("counter")
if (so.data.count == undefined) {
    so.data.count = 1;
}
else {
    so.data.count++;
}

tekstfelt.text = so.data.count;

mvh mat
Avatar billede lasse-b Nybegynder
07. februar 2004 - 22:54 #2
Øhm - hvordan får jeg så vist resultatet?

Og skal jeg bare smide det ind i en frame eller hvordan?
Avatar billede mat Nybegynder
07. februar 2004 - 23:39 #3
tekstfelt.text = so.data.count; // viser resultatet i et tekstfelt med instancenavnet "tekstfelt" ;)

Ja, det er et framescript.
Avatar billede lasse-b Nybegynder
08. februar 2004 - 12:20 #4
Aha, så fik jeg det til at virke. Super super!

Hvis jeg nu skulle bruge flere tællere på samme projekt - ændrer jeg så bare "counter" til noget andet eller hvordan?

/Lasse
Avatar billede mat Nybegynder
08. februar 2004 - 14:25 #5
naah det er vist ikke nødvendigt at lave et helt nyt shared object. Du tilføjer vist bare nogle flere variabler i "data".

so.data.count_1
so.data.count_2
so.data.count_3

osv osv