Avatar billede runedrengen Nybegynder
27. januar 2001 - 05:37 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Promblemer med Linux og ATA100

Hej jeg har en imb 75 gb hd der kan køre ATA100, som er sat på et asa a7v motherbord da jeg ville instalere linux ( har båder prøvet med mandrake og red hat) kunne den ikke finde min disk i instalationen så jeg satte min hardisk over på den alm. controler så virkede det flytter jeg den over på Promise 100 controleren efter det er installeret kan jeg kun starte op i windows men ikke i linux er der nogle der ved hvordan jeg løser dette problem
Avatar billede victor44 Nybegynder
27. januar 2001 - 18:05 #1
Du skal starte din LINUX med de moduler der kan håndtere din Promise.
Dem kan du få på 2 måder, men først skal du hvis din kerne ikke understøtter Promise 100 patche kernen, derefter skal du kompilere den nu med support for Promise.
Hvis du ikke kan læse disken med LILO inden du loader kernen skal du enten lave en boot disk eller lave en partition på den første disk med din nye kerne.
Når du kompilerer kan du sikert vælge om du skal have et modul eller om det skal integreres i kernen. Hvis du skal have det på en disk er det muligt at det kommer til at fylde for meget hvis du kompilerer det hele ind i kernen.

Altså i denne rækkefølge :
1 Checke om der er support i kernen.
2 Hvis ikke patche, kompilere
Og under alle omstændigheder : Lave en boot disk eller en boot partition der er tilgængelig med LILO.
Avatar billede runedrengen Nybegynder
30. januar 2001 - 16:40 #2
Den fik jeg ikke helt fat i
Avatar billede victor44 Nybegynder
31. januar 2001 - 08:37 #3
Hvad fik du ikke fat i ?
Avatar billede draken Nybegynder
02. februar 2001 - 17:28 #4
Jeg har samme problem (Promise ATA100) + lidt ekstra (Radeon-skærmkort).

Jeg er parat til at afsætte en del point for en grundig vejledning i hvordan man :
1. patcher en kerne....
2. kopilere en kerne....
og her kommer begrænsningen... når man ikke kan få Linux ind i boksen.

Spørgsmålet er således hvordan klare man en patching og kompilering uden en linux-boks?
Avatar billede bh Nybegynder
04. februar 2001 - 13:58 #5