Avatar billede poco Nybegynder
07. februar 2004 - 11:41 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

"Læs-mere"-funktion i nyhedsscript

Jeg har lavet et nyhedsscript, hvor der er en "læs-mere"-funktion. Jeg har lavet et simpelt SQL-træk, der ser sådan ud:

mysql_query("SELECT LEFT (tekst, 300), overskrift, dato, id FROM news ORDER BY id DESC ");

Det virker også rigtig fint, men problemet er, at hvis teksten i nyheden ikke er 300 characters lang, er der alligevel en Læs-mere-knap.

Mit spørgsmål er derfor hvordan jeg kan få scriptet til at tjekke om nyheden er 300 characters eller derover. Hvis det er tilfældet, skal læs-mere-knappen indsættes, og ellers skal der ikke ske noget.
Avatar billede donslund Nybegynder
07. februar 2004 - 14:52 #1
if (strlen($tekst) > 300) {
print "Læs mere";
}
Avatar billede poco Nybegynder
08. februar 2004 - 12:13 #2
Jeg har prøvet følgende uden held:

$foresp = mysql_query("SELECT tekst, overskrift, dato, newsid FROM news ORDER BY newsid DESC");

while ($data = mysql_fetch_row($foresp)){

$data[0] = $tekst;

if (strlen($tekst) > 300) {
print "Læs mere";

}else{

echo $tekst;

}

Der er en nyhed gemt i scriptet med over 300 characters, men det virker stadig ikke.
Avatar billede gertnissen Nybegynder
08. februar 2004 - 16:51 #3
hmm, er det ikke bare fordi du skal bytte om på $data[0] = $tekst; så du istedet skriver $tekst = $data[0];

Prøv at lave en print $tekst - er den ikke tom i alle tilfælde ?

$foresp = mysql_query("SELECT tekst, overskrift, dato, newsid FROM news ORDER BY newsid DESC");

while ($data = mysql_fetch_row($foresp)){

$tekst = $data[0];

if (strlen($tekst) > 300) {
print "Læs mere";

}else{

echo $tekst;

}
Avatar billede poco Nybegynder
08. februar 2004 - 18:19 #4
Tak for svaret! Det var bare mig, der havde fået en hjerneblødning ;)