Avatar billede x-man Nybegynder
07. februar 2004 - 01:47 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Simpel tæller af besøgende på hjemmeside

jeg har fundet et script i et "ASP" hæfte ... der gerne skulle kunne give mig en "tæller" .. men det virker sku ikke rigigt som jeg gerne vil have det til .... ergo ... der tælles ikke ...

<html>

<head>

</head>

<body>

<% @Language = JavaScript %>

<%
  filsystem =
      Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject");
  instream =
      filsystem.OpenTextFile("c:\Inetpub\wwwroot\Blandet\counter.txt");
  count = instream.ReadLine();
  instream.close();

  count = Math.floor(count) + 1;

  out =
    filsystem.Open.TextFile("c:\Inetpub\wwwroot\Blandet\counter.txt", 2, true);
    out.WriteLine(count);
    out.close();
%>

Denne side er blevet besøgt <%=count%> gange.

</body>

</html>
Avatar billede pillpopper Nybegynder
07. februar 2004 - 01:49 #1
hvad med en der både tiller og kan se om der er nogen der er online, var det noget??

Venlig hilsen

Pillpopper
Avatar billede x-man Nybegynder
07. februar 2004 - 09:44 #2
jo klart ... det lyder flabet nok, men hvem er det jeg skal se om er online ? og som du nok kan se er jeg relativt grøn, så hvis det er ti lat gå til, så er jeg frisk :o)
Avatar billede n!nja Nybegynder
07. februar 2004 - 09:47 #3
Avatar billede x-man Nybegynder
07. februar 2004 - 17:32 #4
jeg har prøvet den på http://www.scannet.dk/ASPsupport/counter.htm kan sku ikke rigtigt få den til at gøre som jeg vil :o)
Avatar billede eagleeye Praktikant
09. februar 2004 - 00:29 #5
Hvilken fejl får du??
Der er et par meget små fejl i koden:

Når det er JScript skal du skal skriver dobbelt \\ i en streng for at få en \. Så ret de to linjer som har indeholder \ så de ser ud som denne:
instream = filsystem.OpenTextFile("c:\\Inetpub\\wwwroot\\Blandet\\counter.txt");

I denne linje er der kommet et . ind imellem Open og TextFile, smat ret \ til \\:
out = filsystem.Open.TextFile("c:\Inetpub\wwwroot\Blandet\counter.txt", 2, true);

Så den bliver.:
out = filsystem.OpenTextFile("c:\\Inetpub\\wwwroot\\Blandet\\counter.txt", 2, true);

Der ud over er der et par krav:
1. Tekst filen skal findes.
2. Tekst filen skal indeholder enten 0 eller 1 i føste linje
Avatar billede x-man Nybegynder
09. februar 2004 - 02:16 #6
Hej eagleeye

jeg ved sku ikke hvad der er problemet ... men der retunere ikke noget .. den skriver bare "Denne side er blevet besøgt gange."

uden at skrive noget "antal" ... men mens jeg nu har den her ... har du så nogen idee om hvordan jeg laver "tallene" lidt pænere ... evt. med css ... jeg aner ikke hvordan jeg sminker på noget i de <% %>  blokke ?
Avatar billede mm12010 Nybegynder
14. april 2004 - 11:03 #7
Avatar billede pillpopper Nybegynder
14. april 2004 - 18:04 #8
Hej x-man´´sorry mit fraværd jeg har selv en fast besøgstæller til min E-shop som er indbygget ( en statistik måler o.s.v) men jeg har denne her besøgstæller til min anden hjemmeside (som jeg spurgte dig om du ville have i mit først svar til dig) som jeg har, det eneste du skal gøre er at lige oprette dig på hjemmesiden/websiten for derefter at hente den tæller ved at kopiere et link du får tilsendt til din mail-konti  www.livewebstats.dk  for derefter at kopiere linket og sætte det ind på din hjemeside.
Den kan feks. vise de sidste 50 søgninger, søgemaskine,  usynlig tæller, de sidste 20 besøg og meget mere, men den/det er et godt værktøj i forhold til at det er gratis at hente ned og den fylder ikke meget den lille bandit..!
Jeg håber at du kan bruge den her til noget!

m.v.h
Pillpopper

Forsat god dag/aften:-)
Avatar billede pillpopper Nybegynder
14. april 2004 - 19:49 #9
Foresten er der noget der driller dig så må du jo bare sige til og hjælpen er på vej:-)

Pillpopper
Avatar billede pillpopper Nybegynder
27. juli 2004 - 09:16 #10
Er spørgsmålet lukket el. hvad:-) da jeg ved den tæller styrer, og hvis ik så har jeg en del flere til dig (jeg er lige glad med pointene dem kan du selv beholde at hjælpe folk er en *MEGET BEDRE TILFREDSSTLLELSE*-  de betyder ikke det store for mig andet end de er gode hvis man skal spørge om noget..  (jeg er ved at rydde op i alle mine spørgsmål o.s.v- Da jeg mest kun har haft dårlige oplevelser her på *E*).    (men jeg er jo heller IKKE helt fejlfri - hvem er det´´tjaaa jeg spørger bare..!
For nu er det på tide folk ser mig som jeg virkelig er der er jo ikke plads til høflighed herinde i form at tiltale folk pænt og o.s.v - hvilket sørligt nok er *SAD*  iflg. nogle bruger) så det er det jeg vil rette op på!
m.v.h

pillpopper
Forsat god dag;-)
Avatar billede x-man Nybegynder
09. oktober 2004 - 20:06 #11
Hej Pillpopper
Undskyld mit eget fravær :o)
Sjovt nok sidder jeg også og rydder lidt op ... bedre sent end aldrig?
Jeg droppede mit daværende projekt og kastede mig over noget nyt ... Jeg har fået øjnene op for php, og har der fundet en måde at lave tæller på.
Jeg har set dine forslag og du har helt ret, de styrer!
Tusinde tak for hjælpen :)
Avatar billede pillpopper Nybegynder
09. oktober 2004 - 21:22 #12
Det var da så lidt;) og mange tak for point:) desuden kan alle have andet at lave end at sidde ved sin pc men det er der desværre ike alle der kan forstå, kan du have en forsat god weekend og hygge!

M.v.h-

pp
Avatar billede x-man Nybegynder
09. oktober 2004 - 22:02 #13
mange tak og i lige måde :o)
Kan jo være at vi skrives ved, ved et senere spørgsmål ...

mvh
x-man