Avatar billede peterpeter Seniormester
06. februar 2004 - 23:52 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Rullelistehøjde skal ikke være så høj

Hej

Jeg har på min side en "rulleliste" - Hvordan definerer jeg, at denne ikke skal være så stor i højden ??

Det hjælper jo ikke, at min font er meget lille, hvis rullelisten/drill-down listen er stor !!

<select size="1" name="D1">
  <option>Mandag</option>
  <option>Tirsdag</option>
  </select>

TAK
Avatar billede gallabef Nybegynder
06. februar 2004 - 23:58 #1
Du skal bare skrive <option>Bananer er kræs! og ribs er liflige!>

Det har virket for mig så det gør det sikkert også hos dig!

Hvis det virker skulle Lene Køppen dukke op på din skærm og spørge dig om hvor mange inches høj din scrollbar skal være! Jeg har bare valgt default og det ser fint ud!
Avatar billede roenving Novice
07. februar 2004 - 05:57 #2
Bruger deaktiveret ...
Avatar billede roenving Novice
07. februar 2004 - 06:03 #3
Der er desværre ikke så meget du kan gøre ved rullelistens højde, da den er afhængig af brugerens tidligere brug af selects.

Jeg har selv, som en test, lavet en meget lang liste på http://roenving.users.whitehat.dk/WD4Selects-beta.html

-- hvis du i tre selects vælger valg 2 og 2. valg 3 vil du se en meget lang liste, som hos mig er 20 entries lang, andre har fortalt mig at den er 10 lang, så mulighederne er ikke så store !-)
Avatar billede roenving Novice
07. februar 2004 - 10:47 #4
PS. mit indlæg 05:57:58 skulle nok have været:

Brugeren gallabef deaktiveret pga. spam (reglernes pkt. 2.1.8).

roenving /coadmin
Avatar billede peterpeter Seniormester
07. februar 2004 - 17:30 #5
Hej roenving

Tak for dit svar - Jeg er ikke helt sikker på, at du forstår hvad jeg mener !! - Eller også gør du ;-)

Det jeg mener med, at den ikke skal være så høj, er ikke hvormange forskellige options muligheder der skal være i selve drilldownen, men mere den fysiske højde i pixels.

Eks: Der står en masse tekst før og efter selve "drilldown'en" - denne tekst er med meget lille font. Så ser det jo lidt fjollet ud, at selve "drilldown'en og dens mulige optioner" er med almindelige størrelse skrift !!

;-) Hvad siger du ?

Tak
Avatar billede roenving Novice
08. februar 2004 - 06:01 #6
Du kan sagtens style selects og options med hvordan tekst og baggrund ser ud, men det er så også det eneste du kan regulere:

<select name="minSelect" id="minSelect" style="font-family:verdana,sans-serif;font-size:small;color:blue;">
    <option value="">-- Vælg her --<br>
    <option value="1" style="font-family:serif;color:red;background:#0aa;">Valg 1<br>
    <option value="2" style="font-size:x-small;color:#7f7;background:#00a;">Valg 2<br>
    <option value="3">Valg 3<br>
</select>

-- men som du kan se, gælder font og størrelse for selecten og alle options, mens farve-mulighederne kan indstilles individuelt for de enkelte options !-)

-- og font-size kan angives med xx-small, x-small, small, medium, large, x-large og xx-large (svarende til størrelserne 1-7 i html !-)
Avatar billede peterpeter Seniormester
08. februar 2004 - 14:05 #7
Perfekt - Det var lige præcis det jeg ønskede at få at vide.......
Super !

Mange tak for hjælpen, ligger du et svar ?

PS:
Du har ikke lige et bud på:
http://www.eksperten.dk/spm/462002

Tak - Peter ;-)
Avatar billede roenving Novice
08. februar 2004 - 20:16 #8
Velbekomme '-)